horecalleida.es

horecalleida.es

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida

notícies

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida
  • Portada
  • Lleida
  • Val d’Aran
  • Alt Urgell
  • Comarques
  • Nacional

TripAdvisor: són fiables els comentaris dels viatjers?

13 febrer, 2014

TripAdvisor ha anunciat els resultats d’un estudi independent que posa de manifest la importància de les opinions online per als viatgers que es troben en el procés d’investigació i reserva. L’informe, realitzat per PhoCusWright , es va dur a terme a finals de 2013 i revela que més de la meitat dels enquestats del món no reserva fins que llegeix comentaris i opinions sobre l’establiment . I aquestes opinions , per al 95 % dels enquestats espanyols , es corresponen amb l’experiència real , qualificant-les com necessàries en el 92 % dels casos .

Els comentaris dels clients no sempre han estat ben vistos pels hotelers , que posen en dubte la seva veracitat . Per això fa un any TripAdvisor va crear una nova eina contra els xantatges , segons va publicar HOSTELTUR notícies de turisme , a petició d’hotelers i consumidors . Uns mesos abans Paco Nadal parlava ja en un post del comentari del client convertit en xantatge. Veure també ‘ lucre cessant per comentaris negatius a internet ‘ i ‘ Hem de preocupar-nos per les crítiques falses a internet ? ‘ .

La veritat és que els enquestats recorren a TripAdvisor de forma regular. El 29% visita la web diverses vegades al mes , el 12 % ho fa almenys una vegada per setmana i el 26 % més d’una vegada . Per tant el 67% dels enquestats consulta TripAdvisor un parell de vegades al mes o més .

Més del 80% afirma que els comentaris us ajuden a sentir-se més confiat en les seves decisions de viatge ia gaudir un viatge millor. El 93 % creu que l’estada en hotel és molt important per a l’experiència del viatge. No obstant això , els usuaris de TripAdvisor no només estan buscant opcions d’allotjament, encara que sí són majoritaris (82% ) , enfront del 59 % que generalment o sempre consulta els comentaris abans de triar un restaurant, i el 46 % abans de seleccionar un lloc d’interès .

L’enquesta també revela per què els viatgers escriuen comentaris , com els utilitzen en la planificació del viatge , i l’impacte que tenen les respostes de la gerència sobre les seves percepcions dels establiments .

Respostes de la gerència

Les respostes de la gerència cada vegada més importants , ja que el 87 % dels usuaris globals afirma que una resposta adequada de la gerència a una mala crítica millora la seva impressió de l’hotel. Set de cada deu asseguren que una contestació agressiva o la defensiva a una mala opinió ” fa menys probable que reservi en aquest hotel” , i el 62% assenyala que veure respostes de la gerència de l’hotel generalment ” fa que incrementi les possibilitats de reservar , enfront d’un altre hotel amb les mateixes condicions i que no respon als viatgers ” .

Nombre de comentaris suficients

Quan busquen hotels per allotjar-se en TripAdvisor , el 80 % dels enquestats globals llegeix almenys entre sis i 12 opinions abans de prendre la seva decisió , i estan més interessats en els comentaris recents que els donen un feedback més actualitzat . A Espanya el 72% llegeix entre sis i 20 opinions de mitjana. Quan la recerca es refereix a restaurants o llocs d’interès , un de cada cinc llegeix més de 11 informes abans de decidir-se.

Com fan servir els viatgers els comentaris ?

Sabem que les opinions són importants . Tan importants , de fet , que més de la meitat dels enquestats ( 53% ) no reservaria un hotel que no tingués comentaris . ( Veure: ‘ Més de la meitat dels usuaris de TripAdvisor no reserva hotels sense opinions ‘) .

Però, com interpreten els viatgers les opinions ? Quan se’ls va preguntar com solen utilitzar TripAdvisor , alguns elements clau van ser destacats : les fotos dels viatgers ( 73% ) i els premis de TripAdvisor ( 65% ) poden inclinar la balança dels establiments ( TripAdvisor premia 142 hotels espanyols per les recomanacions dels usuaris ) . No obstant això , el 68 % dels usuaris espanyols ignora els comentaris extrems en les opinions .

La rellevància dels comentaris no es limita als hotels . Prova d’això és que el 31 % dels enquestats evita menjar en els restaurants que no tenen cap comentari .

Per què comentar ?

La majoria dels enquestats globals escriu opinions per raons positives : un 74 % dels entrevistats afirma ” sentir-se bé en compartir informació útil amb altres viatgers ” i el 70% reconeix que volia compartir una bona experiència amb altres usuaris . El 96 % dels espanyols recomanaria TripAdvisor a altres persones per ajudar-los a planificar el seu proper viatge .

Font
Hosteltur

Tweet

 

Enquesta

Per què la gent no vol treballar en el nostre sector?

Què en penses?

Com veieu la notícia d’avui d’anul·lació de 45 km d’autovia al projecte A-23 fins a Benavarri?

View Results

Loading ... Loading ...

El més vist aquesta setmana

  • Hostaleria de Lleida i Càmpings de Lleida impulsen el sí als Jocs Olímpics i Paralímpics d’hivern 2030 al pirineu
  • Enquesta de la UdL per analitzar l’impacte de la COVID19 al sector turístic lleidatà
  • Aquest any, sembla que sí, que podrem gaudir de la Festa Major de Lleida! Del 6 a l’11 de maig
  • Per fi, condicions sanitàries “normals”
  • Marta Buchaca, filla del Càmping Buchaca de Castellbó, campiona del món d’Eternal Running

Calendari notícies

maig 2022
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« abr.    

Memòria

  • any 2021
  • any 2020
  • any 2019
  • any 2018
  • any 2017
  • any 2016
  • any 2015
  • any 2014
  • any 2013

Federació d’Hostaleria de Lleida

Av. del Segre, 7. Altell - 25007 LLEIDA
Tel. 902 24 88 58 - 973 24 88 58
Fax: 973 18 40 40
federacio@hostaler.org

Aula Manel Martín

C/ Segrià, 35. Baixos - 25006 LLEIDA
Tel. 973 28 92 38
Fax: 973 18 40 72
aula@hostaler.org
Copyright © 2022 horecalleida.es
Acceptar i tancar
Aquesta web utilitza cookies tècniques, de personalització i d'anàlisi, pròpies i de tercers, per anònimament facilitar-li la navegació i analitzar estadístiques de l'ús de la web. Obtenir més informació