Si vols saber com tenir una bona imatge i més presència a la Xarxa per arribar a més usuaris amb l’objectiu d’incrementar les teves reserves… Dedica dos minuts a llegir aquest article, per Incrementar les Reserves del Teu Establiment?
Treballant correctament de la Comercialització Online aconseguiràs tenir més presència a la xarxa i més especialitzada, al estar ben posicionat, això es convertirà en un increment de reserves.
Per poder aconseguir aquests objectius, estudiarem i definirem la segmentació dels nostres clients. Haurem de saber qui són analitzant, d’on venen, perquè venen al nostre destí, perquè reserven el nostre hotel, quantes nits es queden a dormir, quants pax hi ha per reserva…
Quan ho sapiguem, analitzarem els seus hàbits i la manera com reserven. A partir d’aquí, traçarem un pla d’acció determinat par per classificar-lo a cada segment.
Si volem tenir més diversificació de clients i entrar en un nou segment que ens pot aportar nous clients, amb un pla de valor (per exemple amb un model de negoci com el Canvas) analitzarem quines són les característiques i les necessitats per cobrir les necessitats específiques d’aquest segment. Després buscarem un link o punt d’unió que ens permeti entrar a la seva “Òrbita Virtual” per que sàpiguen que existim i que el nostre Hotel és la millor opció.
Per aconseguir l’objectiu que el nostre hotel sigui un referent a qualsevol segment, haurem de començar per tenir les eines necessàries i treballar-les per treure’n el màxim partit.
– Web:
Una Web Responsiva, que s’adapti a tots els dispositius mòbils que sigui intuïtiva i dinàmica. El client ha de trobar ràpidament (en qüestió de segons) tota la informació que busca.
– Continguts:
Generar textos, publicacions per captar l’atenció dels clients amb l’objectiu s’interessin pel nostre destí i que reservin el nostre Hotel perquè amb nosaltres tindrà totes les necessitats cobertes.
– Fotografies & Vídeos:
Són un dels elements de Màrqueting i Comercialització Online més importants i amb més impacte per vendre el nostre establiment. Quantes més fotos de l’establiment del destí de les activitats que s’hi poden realitzar millor. Això si, fotos fetes amb criteri i sentit.
– Posicionament SEO/SEM:
Ja n’hi ha prou de dir que posicionar-se a Google per sobre de BOOKING és molt car! El cost del posicionament dependrà
del que l’Hoteler vulgui invertir. Es pot posicionar començant amb una mínima inversió d’1 Euro al dia.
En un propera Newsletter tractarem aquest tema en detall.
– Motor de Reserves
Eina imprescindible per tot hotel, el client ha de poder reservar qualsevol moment del dia, és com tenir la recepció obert 24 hores al dia 7 dies a la setmana amb multi-idioma. El motor de reserves ha de ser fiable i ha de generar la suficient confiança per que el client introdueixi les seves dades personals i bancaries. Els passos i temps per reservar han de ser els mínims possibles.
– Planificació Tarifes i Ofertes:
Molt important tenir una bona estructura de tarifes tenint en compte l’ocupació de l’hotel, i tenir la previsió d’ocupació amb prou marge de temps per de fer accions comercials per si fa falta reforçar algun període.
Tot tipus d’habitació ha d’estar escandallada per saber el seu cost i poder captar l’atenció del client amb un preu baix, una vegada el client ja ha reservat, aplicar tècniques de UpSelling i Cross-Selling per vendre productes i serveis sense haver de pagar més comissions.
– Channel Manager
Ens ajudarà a controlar tots els portals on es ven l’hotel des d’una sola extranet. Gràcies a aquesta eina la possibilitat de fer “overbooking“ és casi nul·la. Amb el Channel Manager guanyarem visibilitat en altres punts de venda i guanyarem temps al no haver de repetir les mateixes a cada portal.
– Fidelització amb el Client:
Hem de saber que opinen els usuaris de nosaltres als portals “especialitzats” i treballar per aconseguir la Propina Digital amb bones critiques.
Enviar Newsletters informant d’activitats que es faran al destí o a l’hotel es una manera d’estar present en “l’orbita virtual” del client.
Agrair als clients la seva estada al nostre establiment amb un Mail i informant que la propera vegada poden reservar directament per la web o per Mail ens farà poder oferir-li un preu més competitiu que al no haver de pagar cap comissió a tercers.
– Gestió de les Xarxes Socials
A dia d’avui tots disposem de les eines especialitzades per poder accedir a l’òrbita virtual dels usuaris, només hem de trobar el punt d’unió per entrar-hi sense estressar-lo.
Tenir una planificació de publicacions establerta per els propers mesos, tenint en compte els esdeveniments que hi haurà a l’hotel o al destí
El Departament de Comercialització Online & Màrqueting Hoteler t’assessorarem a gestionar tots aquests punts per aconseguir tenir una òptima presència Online.
Si estàs interessat en rebre més informació envia un Mail a federacio@hostaler.org o truca’ns al 973 24 88 58 t’explicarem detalladament els serveis.