horecalleida.es

horecalleida.es

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida

notícies

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida
  • Portada
  • Lleida
  • Val d’Aran
  • Alt Urgell
  • Comarques
  • Nacional

Tornen per a bars i restaurants la majoria de condicions d’abans de la pandèmia però amb algunes mesures anti-covid. Es prorroguen les mesures vigents per l’oci nocturn

15 octubre, 2021

Normativa vigent  del 15/10/21 fins a les 00:00 h. del 23/10/21

El divendres 15/10/2021 s’ha publicat la Resolució SLT/3090/2021, de 14 d’octubre, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya, que estableix les noves condicions de funcionament per a bars i restaurants i prorroga les mesures vigents per bars musicals, discoteques i similars.

Aquesta resolució entra en vigor el divendres 15/10/2021 i la durada de les seves mesures s’estableix fins a les 00:00 hores del dia 23/10/2021, sense perjudici de l’avaluació continuada de l’impacte de les mesures que s’hi contenen.

Condicions de les activitats d’hostaleria i restauració

  • 100% d’aforament.
  • S’elimina la limitació i la distància mínima entre les taules, tant a l’interior com a l’exterior, així com el nombre màxim de comensals per taula.
  • Tornen els horaris de tancament d’abans de la pandèmia. Us facilitem un quadre-resum dels horaris d’obertura i tancament en el qual veureu els horaris de bars i restaurants.
  • S’ha de garantir la ventilació de l’espai mitjançant ventilació natural o altres sistemes de ventilació. En els espais interiors es recomana el compliment de les condicions de ventilació i qualitat de l’aire reforçades indicades a l’annex 2 de la Resolució SLT/3090/2021, de 14 d’octubre.
  • L’ús de la mascareta és obligatori mentre no s’està menjant o bevent.
  • No es pot dur a terme cap activitat de ball. Per tant, cal tenir en compte que als banquets de boda i d’altres celebracions continua estant prohibit fer ball.
  • S’han de complir les indicacions del Pla sectorial de la restauració aprovat pel Comitè de Direcció del Pla d’actuació del PROCICAT, sens perjudici de l’establert en el darrer paràgraf de l’epígraf 2 de l’apartat 1 bis.

Condicions de les activitats recreatives musicals

 “19. Activitats recreatives musicals

1. L’accés als locals i els establiments amb llicència o que hagin presentat la comunicació prèvia com a discoteques, sales de ball, sales de festes amb espectacle, bars musicals, karaokes, discoteques de joventut, establiments d’activitats musicals de règim especial i establiments públics amb reservats annexos requereix la presentació d’un certificat, emès per un servei públic de salut, que acrediti alguna de les circumstàncies següents:

a) Que a la persona titular se li ha administrat la pauta vacunal completa contra la COVID-19 d’alguna de les vacunes autoritzades (certificat de vacunació).

b) Que la persona titular disposa d’una prova diagnòstica negativa en relació amb la COVID-19 realitzada en les últimes 72 hores en el cas de les proves RT-PCR, i en les últimes 48 hores en el cas dels tests d’antígens (certificat de prova diagnòstica).

c) Que la persona titular s’ha recuperat de la COVID-19 en els darrers sis mesos després d’un resultat positiu obtingut mitjançant una prova diagnòstica considerada vàlida per l’autoritat competent (certificat de recuperació).

A aquests efectes, la persona que vulgui accedir a aquests establiments i locals ha de presentar qualsevol dels certificats previstos, en suport digital o en suport paper, a les persones designades per al control d’accessos per part de la persona titular o responsable de l’establiment, les quals en faran comprovació, sense conservar les dades que s’hi contenen i sense fer-ne ús per a cap altra finalitat que l’esmentada de control d’accés. (Us recomanem que es comprovi la identitat de la persona que presenti qualsevol dels certificats previstos amb el seu DNI).

Aquesta actuació s’ha de realitzar sens perjudici d’aquelles altres mesures relatives a les limitacions d’accés establertes en la legislació en matèria d’espectacles públics i activitats recreatives.

A l’entrada dels locals i establiments, en una zona visible, s’ha de col·locar un cartell on, d’acord amb el model que es faci públic en la pàgina web del Departament de Salut, s’informi els clients de les mesures previstes en aquest apartat, sobre el seu caràcter necessari per a l’accés al local, així com sobre la no conservació de les dades personals acreditades.

S’exclouen d’aquest requisit de control d’accés els locals i establiments relacionats al paràgraf primer que disposin únicament d’espais i terrasses a l’aire lliure, o bé els que tinguin habilitats, en exclusiva, per a l’exercici de l’activitat autoritzada, els espais i terrasses a l’aire lliure.

2. Sense perjudici de l’exposat a l’epígraf 1, l’activitat dels locals i establiments als quals es fa referència en el seu primer paràgraf se subjecta als requisits següents:

a) En els espais interiors s’ha de limitar l’aforament al 70% de l’autoritzat.

b) No es pot portar cap registre de dades personals relacionat amb el control d’accés.

c) S’ha de garantir la ventilació mínima establerta a la normativa vigent en matèria d’instal·lacions tèrmiques d’edificis. Es recomana el compliment de les condicions de ventilació reforçada descrites a l’annex 2 d’aquesta Resolució.

d) Es permet el ball a la pista amb mascareta i sense que sigui necessari mantenir una distància interpersonal mínima.

e) És obligatori dur permanentment posada la mascareta. Aquesta només es podrà enretirar en el moment precís de menjar o beure, de forma que entre cadascun d’aquests moments caldrà que es faci novament ús de la mascareta.

f) S’han d’establir sistemes de control de fluxos en els accessos i les zones de mobilitat que evitin les aglomeracions.

g) Les mesures establertes en aquest apartat són d’aplicació preferent a les mesures previstes al Pla sectorial per a la represa de l’oci nocturn aprovat pel Comitè de Direcció del Pla d’actuació del PROCICAT, el qual s’aplica en tot allò que no hi entri en contradicció, sens perjudici de l’establert a l’apartat 25 d’aquesta Resolució.

3. Els serveis complementaris de bar i de restauració es poden prestar amb subjecció a les condicions establertes per a la restauració a l’apartat 12 d’aquesta Resolució. Es permet el consum a peu dret, excepte en la pista de ball on no es permet el consum.

4. En el cas dels locals o establiments d’activitats recreatives musicals amb llicència o que hagin presentat la comunicació prèvia com a sales de concert, cafès teatre o cafès concert, els són aplicables els epígrafs 1, 2 i 3 d’aquest apartat. Als restaurants musicals els són aplicables, a més, les condicions de l’apartat 12 d’aquesta Resolució, tret de l’horari de tancament, que se subjecta al que disposa l’apartat següent.

5. L’horari de tancament dels locals o establiments a què fa referència aquest apartat és l’establert a l’apartat 3 d’aquesta Resolució. (Us facilitem un quadre-resum dels horaris de tancament dels establiments de l’oci nocturn que tornen a ser els que estaven en vigor abans de la pandèmia de la covid-19. Cal recordar que de conformitat amb l’Ordre d’horaris vigents es disposa de 30 minuts per al desallotjament a partir de l’hora de tancament, si l’aforament és de fins a 500 persones, o de 45 minuts, si l’aforament és de més de 500 persones).

6.El que disposa aquest apartat també és d’aplicació a les activitats recreatives musicals de caràcter extraordinari, sens perjudici de les condicions que s’estableixin en la llicència o autorització corresponent de cada activitat en concret.” (Novetat introduïda per la Resolució SLT/3090/2021, de 14 d’octubre)

Cal tenir en compte l’apartat 25  de la Resolució SLT/3035/2021, de 6 d’octubre, que diu:

A l’entrada en vigor d’aquesta Resolució, queden sense aplicació els apartats 3.1.1, 3.1.2, 3.2.1 (paràgrafs tercer i quart), 3.3 i 3.4 (paràgrafs primer, tercer i quart) del Pla sectorial per a la represa de l’oci nocturn (activitats recreatives musicals), aprovat en data 12 de maig de 2021.

Si teniu qualsevol dubte, HOSTALERIA DE LLEIDA està a la vostra disposició (Tel. 973.24.88.58. E-mail: federacio@hostaler.org )

Informació complementària

Tweet

 

Enquesta

Per què la gent no vol treballar en el nostre sector?

Què en penses?

Com veieu la notícia d’avui d’anul·lació de 45 km d’autovia al projecte A-23 fins a Benavarri?

View Results

Loading ... Loading ...

El més vist aquesta setmana

  • Hostaleria de Lleida i Càmpings de Lleida impulsen el sí als Jocs Olímpics i Paralímpics d’hivern 2030 al pirineu
  • Nou polígon industrial a Lleida, Torreblanca quatre pilans
  • Aquest any, sembla que sí, que podrem gaudir de la Festa Major de Lleida! Del 6 a l’11 de maig
  • Per fi, condicions sanitàries “normals”
  • Marta Buchaca, filla del Càmping Buchaca de Castellbó, campiona del món d’Eternal Running

Calendari notícies

maig 2022
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« abr.    

Memòria

  • any 2021
  • any 2020
  • any 2019
  • any 2018
  • any 2017
  • any 2016
  • any 2015
  • any 2014
  • any 2013

Federació d’Hostaleria de Lleida

Av. del Segre, 7. Altell - 25007 LLEIDA
Tel. 902 24 88 58 - 973 24 88 58
Fax: 973 18 40 40
federacio@hostaler.org

Aula Manel Martín

C/ Segrià, 35. Baixos - 25006 LLEIDA
Tel. 973 28 92 38
Fax: 973 18 40 72
aula@hostaler.org
Copyright © 2022 horecalleida.es
Acceptar i tancar
Aquesta web utilitza cookies tècniques, de personalització i d'anàlisi, pròpies i de tercers, per anònimament facilitar-li la navegació i analitzar estadístiques de l'ús de la web. Obtenir més informació