horecalleida.es

horecalleida.es

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida

notícies

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida
  • Portada
  • Lleida
  • Val d’Aran
  • Alt Urgell
  • Comarques
  • Nacional

Sol·licitud d’ajuts per a la digitalització de l’activitat empresarial de la ciutat de Lleida 2022

15 juny, 2022

Aquest tràmit s’adreça a persones treballadores autònomes i microempreses del municipi de Lleida.

L’objecte d’aquesta convocatòria és regular la concessió d’ajuts a persones treballadores autònomes i microempreses del municipi de Lleida que portin a terme projectes o accions de digitalització i de transformació digital en la seva activitat, mitjançant la implantació de noves tecnologies electròniques, informàtiques i de les comunicacions amb la finalitat de:

  • Augmentar la competitivitat i la sostenibilitat de les empreses de la ciutat.
  • Millorar el posicionament en termes de digitalització i/o la presència a internet del sector empresarial per tal d’adaptar-se, fer front i enfortir les seves capacitats en l’era post-Covid19.

Qui pot demanar aquests ajuts? – Requisits

Poden ser beneficiàries les persones físiques o jurídiques ubicades al municipi de Lleida que compleixin els requisits següents:.

1. Persones treballadores autònomes que estiguin donades d’alta en el règim especial dels treballadors per compte propi o autònoms (RETA) o en la mútua professional corresponent, en el cas de persones professionals col·legiades.

2. Les empreses incloses dins la categoria de microempreses.
Es consideren microempreses aquelles empreses que compleixen els criteris que recull l’Annex I del Reglament UE número 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses, segons el qual tenen la consideració de microempreses aquelles que ocupen menys de 10 persones i que tenen un volum de negoci anual, o balanç general anual, que no excedeix els 2.000.000€.

Les persones beneficiàries només podran presentar com a màxim una sol·licitud.

Queden expressament excloses

  • Les persones autònomes col·laboradores
  • Les fundacions i associacions
  • Les entitats sense ànim de lucre i els gremis i entitats sectorials

Requisits de les persones beneficiàries

Requisits específics que han de complir les persones sol·licitants de l’ajut:

  1. Les persones físiques: Complir amb els requisits legals per poder exercir una activitat professional o empresarial, i exercir aquesta activitat en el municipi de Lleida en el moment de la presentació de la sol·licitud i mantenir-se vigent durant tot el procés de subvenció concessió, reconeixement de l’obligació, pagament i justificació.
  2. Les persones jurídiques: Estar legalment constituïda i exercir l’activitat empresarial al municipi de Lleida en el moment de la presentació de la sol·licitud i mantenir-se vigent durant tot el procés de subvenció concessió, reconeixement de l’obligació, pagament i justificació.
  3. Que per exercir l’activitat, la persona treballadora autònoma o l’empresa, ha de disposar de llicència d’activitat al municipi de Lleida segons model 036 o 037 d’Hisenda, o les altes fiscals corresponents per poder dur-la a terme.

Requisits comuns:

  1. No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició de persona beneficiària que preveu l’article 13.2 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  2. No tenir deutes amb l’Ajuntament de Lleida, amb la Hisenda Pública, ni amb la Tresoreria de la Seguretat Social. Aquesta exigència haurà de concorre en el moment de la presentació de la sol·licitud i mantenir-se vigent durant tot el procés de subvenció concessió, reconeixement de l’obligació, pagament i justificació.
  3. Pel que fa a professions, oficis i activitats que impliquin contacte amb menors, caldrà donar compliment a Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència, en els termes en que li sigui aplicable.
  4. Pel que fa als preceptes legals d’igualtat entre persones, complir amb la Llei 17/2015 de 21 de juliol d’igualtat efectiva de dones i homes.
  5. Els sol·licitants que en la data de presentació de la sol·licitud tinguin algun projecte subvencionat per l’Ajuntament de Lleida corresponent a dues convocatòries anteriors pendent de justificació final, llevat que estiguin en execució dins els terminis aprovats o tinguin concedida pròrroga per a la justificació, en quedaran automàticament excloses.
  6. Complir amb la normativa comunitària relativa a les ajudes de “minimis” (Reglament UE 1407/2013, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea), que estableix que l’import total dels ajuts que es puguin rebre no podrà superar la quantia de 200.000 € en un període de tres exercicis fiscals. Aquest límit s’aplicarà a tots els ajuts de “minimis” percebuts per la persona beneficiària, sigui quina sigui la seva procedència, forma i objecte.

Quantia dels ajuts

La quantia individualitzada de l’ajut serà d’un màxim del 50% del total de la despesa i/o inversió subvencionable amb el límit de 1.000€ per persona beneficiària.

La despesa i/o inversió subvencionable ha de ser, com a mínim, de 600 € (sense IVA).

Conceptes subvencionables

Es consideraran conceptes subvencionables els següents:

  1. La contractació dels serveis necessaris destinats a:
    • L’elaboració d’un pla de màrqueting digital.
    • El posicionament a cercadors.
    • La creació o reformulació de pàgines web o desenvolupament d’APPs.
    • La creació, publicació i gestió de continguts per al web i/o APP.
    • La gestió de xarxes socials així com serveis d’anàlisi i seguiment.
    • La publicitat virtual.
    • La creació de continguts sobre productes oferts per incloure en plataformes de venda on line i/o Marketplaces.
    • La subscripció a plataformes de venda on line.
    • La implementació d’un canal de venda on line de l’empresa a la web.
    • La implantació de passarel·les de pagament a la web.
    • La cartelleria digital amb gestió de continguts i analítica de dades i la digitalització de continguts i productes de l’empresa.
    • La interactivitat (etiquetes NFC, Beacons, codi QR o similars).
    • Els sistemes de fidelització de clients connectats a Internet.
    • La consultoria i solucions de digitalització de l’empresa.
    • La ciberseguretat.
    • La implementació d’eines per facilitar el teletreball en grup, la seva organització i seguiment, incloent-hi, entre altres, videoconferència, xats, accés i utilització de recursos compartits, control de productivitat, l’accés a xarxes corporatives (escriptoris remots, virtuals, i operació remota d’equips i dispositius).
  2. L’adquisició del següent programari i/o equipament:
    • Equips informàtics, sempre i quan responguin a una necessitat identificada i motivada en la memòria del projecte de digitalització. Aquest concepte inclou ordinadors, tauletes i impressores i les solucions ofimàtiques, els sistemes operatius, office o similars i el correu electrònic.
    • Sistemes de gestió de clients (CRM), Sistemes de planificació de Recursos (ERP), EAI, Business Intelligent, IoT, Intel·ligència Artificial i Sistemes de gestió de magatzems (SGM).
    • Programari i maquinari de terminal al punt de venda (TPV) i de cobrament automàtic.
  • Les despeses subvencionables s’acreditaran mitjançant la presentació de factures emeses per proveïdors externs.
  • Només es considerarà subvencionable l’import abonat i correctament justificat, de les factures i rebuts amb data dins el període comprès entre l’1 de gener de 2021 i el 14 de juliol de 2022.
  • La despesa mínima subvencionable ha de ser de 600 euros (sense IVA).

Es consideraran despeses no subvencionables les següents:

  • Consoles, displays, càmeres fotogràfiques i tampoc sessions fotogràfiques.
  • Telèfon mòbils, instal·lacions de telecomunicacions o quotes d’alta en operadors de telefonia.
  • Material fungible d’oficina.
  • Interessos deutors de comptes bancaris.
  • Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
  • Despeses de procediments legals i judicials.
  • Impostos indirectes, com l’IVA, i els impostos personals sobre la renda, i qualsevol altre impost.
  • Despeses de transaccions financeres.
  • Comissions i pèrdues de canvi i d’altres despeses purament financeres, com ara comissions per manteniment de comptes o transferències.

Termini d’execució de les actuacions subvencionables

Es consideraran subvencionables aquelles despeses o inversions realitzades dins el període comprés entre l’1 de gener de 2021 i el 14 de juliol de 2022 i que hagin estat efectivament pagades per la persona beneficiària dins aquest període.

Termini de presentació de sol·licituds i de justificació

La sol·licitud i la justificació de l’ajut es presentaran conjuntament i el termini per fer-ho s’inicia el dia 14 de juny de 2022 i finalitza el dia 14 de juliol de 2022.

Compatibilitat amb altres ajuts o subvencions

Els ajuts són incompatibles amb altres que es puguin sol·licitar per les mateixes actuacions a l’Ajuntament de Lleida i els seus organismes autònoms, mentre que es consideraran compatibles amb les que es puguin sol·licitar a altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals.

L’import de les subvencions rebudes en el seu conjunt mai no podrà superar el cost total del projecte a desenvolupar.

 

ACCÈS AL TRÀMIT

Tweet

Enquesta

Per què la gent no vol treballar en el nostre sector?

Què en penses?

Com veieu la notícia d’avui d’anul·lació de 45 km d’autovia al projecte A-23 fins a Benavarri?

View Results

Loading ... Loading ...

El més vist aquesta setmana

  • Obertura d’inscripcions per al curs de cuina “Elaboració culinària bàsica”
  • Properes convocatòries d’ajuts del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència d’aquest 2022
  • Eines de promoció turística a l’Alt Urgell
  • Per un impuls als Pirineus, diem prou!
  • El Govern de la Generalitat aprova el Pla de seguretat alimentària de Catalunya 2022-2026

Calendari notícies

juliol 2022
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« juny    

Memòria

  • any 2021
  • any 2020
  • any 2019
  • any 2018
  • any 2017
  • any 2016
  • any 2015
  • any 2014
  • any 2013

Federació d’Hostaleria de Lleida

Av. del Segre, 7. Altell - 25007 LLEIDA
Tel. 902 24 88 58 - 973 24 88 58
Fax: 973 18 40 40
federacio@hostaler.org

Aula Manel Martín

C/ Segrià, 35. Baixos - 25006 LLEIDA
Tel. 973 28 92 38
Fax: 973 18 40 72
aula@hostaler.org
Copyright © 2022 horecalleida.es
Acceptar i tancar
Aquesta web utilitza cookies tècniques, de personalització i d'anàlisi, pròpies i de tercers, per anònimament facilitar-li la navegació i analitzar estadístiques de l'ús de la web. Obtenir més informació