horecalleida.es

horecalleida.es

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida

notícies

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida
  • Portada
  • Lleida
  • Val d’Aran
  • Alt Urgell
  • Comarques
  • Nacional

Quan puc destruir documentació de la meva empresa?

16 novembre, 2018

Tot i que la generalització de l’ús de les noves tecnologies ha permès reduir el volum de paper generat en la gestió del nostre negoci, any rere any anem acumulant documentació sense estar massa segurs de fins quan l’hem de guardar.

Documentació fiscal i comptable

En general, la normativa mercantil obliga a conservar factures, justificants, documents bancaris i llibres comptables durant els 6 anys següents al tancament de l’exercici, tot i que a efectes fiscals el termini de prescripció de 4 anys impediria que Hisenda revisés un exercici anterior i per tant, que ens pugués demanar documentació.

En cas que hisenda ens reclamés alguna documentació i no la poguessim aportar, a banda d’eliminar-la de la nostra comptabilitat i perdre el dret a deduir-la, ens podria imposar la corresponent sanció per incompliment d’obligacions formals.

Supòsits especials

Ara bé, en alguns casos els terminis anteriors s’amplien:

  • Per declaració complementària, requeriment o una liquidació provisional de l’Administració: el còmput dels 4 anys s’inicia de nou des d’aquell moment.
  • Factures de compra de béns d’inversió: els 4 anys es compten a partir d’haver-los amortitzat totalment. A més, si són de més de 3.000€, el termini s’amplia a 9 anys per béns mobles i a 14 anys per immobles.
  • Per Bases Imposables Negatives a l’Impost sobre Societats: caldrà disposar de tota la documentació durant els 10 anys següents a aquell en què es van produir les pèrdues. A més, passats aquests 10 anys, cal conservar la declaració i la comptabilitat de l’any en què es van generar les Bases Negatives que encara estiguin pendents de compensar.

Documentació laboral

Els contractes de treball, els registres horaris mensuals i les nòmines d’extreballadors s’han conservar de durant un mínim de 4 anys. En canvi, les nòmines de treballadors que encara són a l’empresa s’han de tenir a disposició durant tota la durada de la relació laboral i els 4 anys posteriors.

Per tant, és aconsellable aplicar un criteri de prudència i conservar la documentació almenys durant aquests terminis mínims previstos a la normativa, atenent a les greus conseqüències que podria tenir no fer-ho i, en cas de dubte, consultar amb un assessor per tal de verificar la documentació a destruir en cada cas concret.

Tweet

Enquesta

Per què la gent no vol treballar en el nostre sector?

Què en penses?

Com veieu la notícia d’avui d’anul·lació de 45 km d’autovia al projecte A-23 fins a Benavarri?

View Results

Loading ... Loading ...

El més vist aquesta setmana

  • Reunió amb el President de la Generalitat, Honorable Sr. Pere Aragonés
  • Nova línia d’ajuts per a empreses d’un a cinc treballadors
  • Properes convocatòries d’ajuts del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència d’aquest 2022
  • Per un impuls als Pirineus, diem prou!
  • El próxim 16 de juny s’obre la convocatòria per a la concessió de subvencions en l’àmbit del comerç i serveis, l’artesania i la moda

Calendari notícies

juliol 2022
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« juny    

Memòria

  • any 2021
  • any 2020
  • any 2019
  • any 2018
  • any 2017
  • any 2016
  • any 2015
  • any 2014
  • any 2013

Federació d’Hostaleria de Lleida

Av. del Segre, 7. Altell - 25007 LLEIDA
Tel. 902 24 88 58 - 973 24 88 58
Fax: 973 18 40 40
federacio@hostaler.org

Aula Manel Martín

C/ Segrià, 35. Baixos - 25006 LLEIDA
Tel. 973 28 92 38
Fax: 973 18 40 72
aula@hostaler.org
Copyright © 2022 horecalleida.es
Acceptar i tancar
Aquesta web utilitza cookies tècniques, de personalització i d'anàlisi, pròpies i de tercers, per anònimament facilitar-li la navegació i analitzar estadístiques de l'ús de la web. Obtenir més informació