Aquesta setmana s’ha presentat l’estudi d’equipaments comercials que va encarregar l’Ajuntament i sol·licitat per la Cambra de Comerç, Pimec, Fecom, i nosaltres, la Federació d’ Hosteleria.
En el mateix es posa en relleu el dèficit d’oferta comercial a la Ciutat de Lleida, i les fugues que te. Per recuperar fugues es proposa la creació de 60.000 m2 de zona comercial, a l’entorn de l’estació de Trens. Veu poc atractiu crear centres comercials per sota d’aquesta superfície, o crear-ne més d’un. Veu compatible el centre comercial de torres salses, per la diferència de l’oferta, ( superfícies mitjanes) i per oferir al catàleg comercial de Lleida marques que actualment no hi són i evitaria fuges.
És destacable el percentatge d’oci que es dedica al centre comercial, i es pretén que la restauració sigui local.
Avui el model de comerç està fortament amenaçat per la venda on-line, aquesta mateixa setmana ha estat notícia la vaga d’Amazon, però també la seva ampliació logística a Barcelona. El consultor va defensar que el model de comerç on-line creixerà, però no absorbirà tot el comerç, va pronosticar que arribarà fins al 20 % del mercat, i que per tant encara tenim recorregut pel comerç presencial.
Documentacio Relacionada
Estudi d’impacte econòmic i social de la implantació de nous equipaments comercials a Lleida
El projecte de l’Estació, motor comercial estratègic a curt termini a Lleida per generar centralitat a la seva àrea d’influència i sinèrgies amb el comerç urbà