horecalleida.es

horecalleida.es

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida

notícies

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida
  • Portada
  • Lleida
  • Val d’Aran
  • Alt Urgell
  • Comarques
  • Nacional

Presentació de la V Edició d’Era Mongetada al Conselh Generau d’Aran

28 octubre, 2016

El dimecres dia 26 es va presentat al Conselh Generau d’Aran la V Edició d’Era Mongetada a càrrec del sindic d’Aran, Carlos Barrera, del president del Gremi d’Hostaleria de la Val d’Aran, Ambròs Barberà i del director de Era Mongetada, Carlos Sanllehy.

El Gremi d’Hostaleria de la Val d’Aran amb el patrocini de l’Ajuntament del Naut Aran, l’Ajuntament de Bossòst i l’Ajuntament de Vielha e Mijaran, i la col·laboració de diferents entitats públiques i privades, entre ells el Conselh Generau d’Aran, donen lloc a un projecte de revalorització de l’agricultura, la gastronomia i el patrimoni cultural del territori.

En paraules del sindic d’Aran, Carlos Barrera, “la gastronomia és una dels senyals d’identitat més importants que identifiquen a la Val d’Aran. Era Mongetada ofereix al públic la qualitat diferenciada dels productes i la seva producció artesanal en origen que dóna lloc a aliments de matèria primera exquisida. El Govèrn d’Aran aposta pels nostres productors i pel valor dels nostres recursos agroalimentaris.

El president del Gremi d’Hostaleria de la Val d’Aran, Ambròs Barberà, ha manifestat “comptem amb la col·laboració i el patrocini d’institucions públiques i privades, patrocinadors i la participació dels establiments de la Val d’Aran, sense els quals “Era Mongetada” no seria un referent com a esdeveniment gastronòmic que traspassa les fronteres de la Val d’Aran”.

Carlos Sanllehy, director de Era Mongetada, ha afegit “des que va començar Era Mongetada ens hi hem dedicat amb ganes i il·lusió. Estem molt satisfets amb la participació ja que cada vegada hi ha més gent de diversos llocs del territori”.

L’any 2014, la Subdirecció General de Recerca i Tecnologia del Ministeri d’Economia i Competitivitat en la Direcció Tècnica d’Avaluació de Varietats i Productes Sanitaris i l’INIA (Institut Nacional d’Investigació i Tecnologies Agrària i Alimentària) van atorgar a la varietat de mongeta recuperada, la categoria de “Varietat Comercial”, amb la denominació “de Bossòst”.

L’activitat gastronòmica principal és el “Menú Gastronòmic” que és un espai diferenciat de la resta de l’esdeveniment, amb accés restringit a visitant, veïns del poble de Garòs i patrocinadors.

En aquest espai s’ofereixen els plats que s’elaboren en directe (SHOW- COOKING) amb base de mongeta.

Altres activitats són: El Sopar Solidari, El Dinar del Pagès i la Nit de Pintxos.

presentaciomongetada600px

Xefs convidats

Aquest any els cuiners convidats són:

– Cuiner Internacional: Daniel Garner (Estats Units). Cuiner professional d’Universitat, va començar xef bàsic de sushi, avançant en diferents rangs del prestigiós Nobu, treballant en diferents Nobu ‘s de tot el món, actualment és el Xef Executiu del restaurant Okra a Beijing.

– Cuiner Nacional: Tony Botella. Cuiner autodidacta, va regentar els seus propis establiments en la seva joventut i més tard va dedicar 10 anys de la seva vida a dirigir un Dep. D’R + D d’un grup català dedicat a la restauració i grans esdeveniments. L’any 2000 s’independitza i crea el seu propi espai gastronòmic TBTC (Tony Botella Taller de Cuina) on es dedica a la formació per a professionals i assessories diverses. L’any 2005 es funda l’única escola dedicada només i exclusivament a la cuina al buit. És autor de dos llibres i un dvd.

“Era Mongetada” és gastronomia, però també és cultura, patrimoni i tradició. A més de les activitats gastronòmiques, “Era Mongetada” organitza diferents actes relacionats amb la cultura i el patrimoni de la Vall d’Aran, que inclouen des d’activitats ramaderes a balls tradicionals aranesos o activitats de muntanya per donar a conèixer la Val d’Aran.

Tweet

Enquesta

Per què la gent no vol treballar en el nostre sector?

Què en penses?

Com veieu la notícia d’avui d’anul·lació de 45 km d’autovia al projecte A-23 fins a Benavarri?

View Results

Loading ... Loading ...

El més vist aquesta setmana

  • Obertura d’inscripcions per al curs de cuina “Elaboració culinària bàsica”
  • Properes convocatòries d’ajuts del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència d’aquest 2022
  • Eines de promoció turística a l’Alt Urgell
  • Oberts els ajuts del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya
  • El Govern de la Generalitat aprova el Pla de seguretat alimentària de Catalunya 2022-2026

Calendari notícies

juny 2022
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
« maig    

Memòria

  • any 2021
  • any 2020
  • any 2019
  • any 2018
  • any 2017
  • any 2016
  • any 2015
  • any 2014
  • any 2013

Federació d’Hostaleria de Lleida

Av. del Segre, 7. Altell - 25007 LLEIDA
Tel. 902 24 88 58 - 973 24 88 58
Fax: 973 18 40 40
federacio@hostaler.org

Aula Manel Martín

C/ Segrià, 35. Baixos - 25006 LLEIDA
Tel. 973 28 92 38
Fax: 973 18 40 72
aula@hostaler.org
Copyright © 2022 horecalleida.es
Acceptar i tancar
Aquesta web utilitza cookies tècniques, de personalització i d'anàlisi, pròpies i de tercers, per anònimament facilitar-li la navegació i analitzar estadístiques de l'ús de la web. Obtenir més informació