S’ha de demanar al client el certificat covid, i comprovar-lo?
Si, es pot realitzar manualment o teniu també una eina informàtica gratuïta que diu si el certificat es correcte (verd) o si no és correcte (vermell). Us podeu connectar a aquesta eina informatica amb qualsevol smartphone. Una vegada comprovat el certificat s’ha de comprovar l’identitat, per qualsevol mitjà inclús el DNI.
verificacovid.gencat.cat , web del Departament de Salut per verificar el certificat de la COVID
Si la persona que vol accedir al local es nega a mostrar el DNI ?
Dir que vosaltres el requeriu, que no te l’obligació de mostrar-lo, però que en aquest cas no el podeu deixar entrar.
Heu de tenir un controlador a l’entrada?
No, sols cal comprovar el certificat covid quan s’assegui o vagi a la barra, però el titular i responsable de l’establiment ha de designar personal per al control d’accessos encarregat de fer la comprovació de qualsevol dels certificats previstos per les persones que vulguin accedir al local, sense conservar les dades que s’hi contenen i sense fer-ne un ús per a cap altra activitat que l’esmentada de control d’accés.
Els clients que estant a la terrassa i entren al servei ?
No s’especifica res per la Generalitat. Nosaltres entenem que poden entrar al servei sols amb mascareta.
Com hem d’actuar amb un treballador que no està vacunat?
Normal. No es pot discriminar per temes de vacunació. Podeu parlar amb els vostres serveis de prevenció perquè “l’informin”. Podeu suggerir-li que es faci proves d’antígens de forma periòdica, una per setmana, per exemple. ( El cost a la farmàcia son 5€ aprox., que podeu compartir )
Els nens menors de 13 anys poden accedir al local sense certificat covid?
Si, els menors de 13 anys estan exonerats d’aquesta condició d’accés i poden accedir al local sense certificat covid.
Si els menors no porten DNI?
Pregunteu l’edat als pares, o responsables. Si dubteu, feu signar un document als pares o responsable, que reconeguin l’edat del menor.
Com actuar amb un client si no té el certificat covid o si es comprova el certificat i us surt amb vermell?
Indicar al client com expedir-lo a Cat salut. Es pot descarregar de l’app La meva salut, dins les seccions “Informes i resultats” i “Vacunes i certificat COVID digital UE”. Si surt negatiu, o vermell, que truqui a cat salud i li diran, i dir-li que no el podeu deixar entrar.
Com actuar si no funciona la eina informàtica verifica covid.cat ?
Per l’experiència que tenim en moments determinats, l’aplicació es col·lapsa. Diu la Generalitat que ho estan millorant. En aquest casos us recomanem esperar una mica, i tornar-hi. Mentrestant, segons el nostre criteri el client pot quedar-se a l’interior del local.
Quin certificat han de portar els estrangers no comunitaris?
Han de portar un certificat oficial vàlid del seu pais.
Hem de comprovar el certificat covid dels clients habituals cada vegada que entren a l’establiment?
Durant el mateix dia no, però hem de tenir present que la validació te en compte tres aspectes, vacunació, haver passat la infecció i la realització de proves (test d’antígens i PCR), les quals tenen una validesa, respectivament, de 48 hores i 72 hores.
Els establiments d’allotjament turístic (hotels, pensions, càmpings, apartaments turístics, HUTS) estan exempts?
Si, estant exempts però per accedir a les activitats d’hostaleria i restauració que pugui haver a les seves instal·lacions s’ha de fer amb certificat covid.
Qui comprovarà la nostra actuació?
En principi qualsevol agent de l’autoritat (Policia municipal o Mossos d’Esquadra) o de l’autoritat sanitària. Però en realitat la principal font de comprovació vindrà pels propis clients. Sigueu curosos i feu servir el sentit comú.
Us recomanem un altra vegada, triple dosi de paciència, com principal ingredient per transmetre tranquil·litat.
I no descuideu la resta de mesures, distancia, mascareta, higiene, ventilació …