Normativa vigent des de les 00:00 h. del 8/10/21 fins a les 23:59 h. del 14/10/21
Després de més de 18 mesos de tancament del sector de l’oci nocturn, avui s’ha publicat al DOGC la Resolució SLT/3035/2021, de 6 d’octubre, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya, que permet la seva obertura amb les condicions que us explicarem a continuació.
Aquesta resolució entra en vigor a les 00:00 hores del dia 8/10/2021 i la durada de les seves mesures s’estableix per un període de 15 dies, sense perjudici de l’avaluació continuada de l’impacte de les mesures que s’hi contenen.
Condicions de les activitats recreatives musicals (Apartat 19 de la resolució)
“19. Activitats recreatives musicals
1. L’accés als locals i els establiments amb llicència o que hagin presentat la comunicació prèvia com a discoteques, sales de ball, sales de festes amb espectacle, bars musicals, karaokes, discoteques de joventut, establiments d’activitats musicals de règim especial i establiments públics amb reservats annexos requereix la presentació d’un certificat, emès per un servei públic de salut, que acrediti alguna de les circumstàncies següents:
a) Que a la persona titular se li ha administrat la pauta vacunal completa contra la COVID-19 d’alguna de les vacunes autoritzades (certificat de vacunació).
b) Que la persona titular disposa d’una prova diagnòstica negativa en relació amb la COVID-19 realitzada en les últimes 72 hores en el cas de les proves RT-PCR, i en les últimes 48 hores en el cas dels tests d’antígens (certificat de prova diagnòstica).
c) Que la persona titular s’ha recuperat de la COVID-19 en els darrers sis mesos després d’un resultat positiu obtingut mitjançant una prova diagnòstica considerada vàlida per l’autoritat competent (certificat de recuperació).
A aquests efectes, la persona que vulgui accedir a aquests establiments i locals ha de presentar qualsevol dels certificats previstos, en suport digital o en suport paper, a les persones designades per al control d’accessos per part de la persona titular o responsable de l’establiment, les quals en faran comprovació, sense conservar les dades que s’hi contenen i sense fer-ne ús per a cap altra finalitat que l’esmentada de control d’accés. (Us recomanem que es comprovi la identitat de la persona que presenti qualsevol dels certificats previstos amb el seu DNI).
Aquesta actuació s’ha de realitzar sens perjudici d’aquelles altres mesures relatives a les limitacions d’accés establertes en la legislació en matèria d’espectacles públics i activitats recreatives.
A l’entrada dels locals i establiments, en una zona visible, s’ha de col·locar un cartell on, d’acord amb el model que es faci públic en la pàgina web del Departament de Salut, s’informi els clients de les mesures previstes en aquest apartat, sobre el seu caràcter necessari per a l’accés al local, així com sobre la no conservació de les dades personals acreditades. (Aquest rètol encara no està disponible a la web del Departament de Salut, quan hi estigui us el facilitarem)
S’exclouen d’aquest requisit de control d’accés els locals i establiments relacionats al paràgraf primer que disposin únicament d’espais i terrasses a l’aire lliure, o bé els que tinguin habilitats, en exclusiva, per a l’exercici de l’activitat autoritzada, els espais i terrasses a l’aire lliure.
2.Sense perjudici de l’exposat a l’epígraf 1, l’activitat dels locals i establiments als quals es fa referència en el seu primer paràgraf se subjecta als requisits següents:
a) En els espais interiors s’ha de limitar l’aforament al 70% de l’autoritzat.
b) No es pot portar cap registre de dades personals relacionat amb el control d’accés.
c) S’ha de garantir la ventilació mínima establerta a la normativa vigent en matèria d’instal·lacions tèrmiques d’edificis. Es recomana el compliment de les condicions de ventilació reforçada descrites a l’annex 2 d’aquesta Resolució.
d) Es permet el ball a la pista amb mascareta i sense que sigui necessari mantenir una distància interpersonal mínima.
e) És obligatori dur permanentment posada la mascareta. Aquesta només es podrà enretirar en el moment precís de menjar o beure, de forma que entre cadascun d’aquests moments caldrà que es faci novament ús de la mascareta.
f) S’han d’establir sistemes de control de fluxos en els accessos i les zones de mobilitat que evitin les aglomeracions.
g) Les mesures establertes en aquest apartat són d’aplicació preferent a les mesures previstes al Pla sectorial per a la represa de l’oci nocturn aprovat pel Comitè de Direcció del Pla d’actuació del PROCICAT, el qual s’aplica en tot allò que no hi entri en contradicció, sens perjudici de l’establert a l’apartat 25 d’aquesta Resolució.
3. Els serveis complementaris de bar i de restauració es poden prestar amb subjecció a les condicions establertes per a la restauració a l’apartat 12 d’aquesta Resolució. Es permet el consum a peu dret, excepte en la pista de ball on no es permet el consum.
4. En el cas dels locals o establiments d’activitats recreatives musicals amb llicència o que hagin presentat la comunicació prèvia com a sales de concert, cafès teatre o cafès concert, els són aplicables els epígrafs 1, 2 i 3 d’aquest apartat. Als restaurants musicals els són aplicables, a més, les condicions de l’apartat 12 d’aquesta Resolució, tret de l’horari de tancament, que se subjecta al que disposa l’apartat següent.
5. L’horari de tancament dels locals o establiments a què fa referència aquest apartat és l’establert a l’apartat 3 d’aquesta Resolució.” (Us facilitem un quadre-resum dels horaris de tancament dels establiments de l’oci nocturn que tornen a ser els que estaven en vigor abans de la pandèmia de la covid-19).
Cal tenir en compte l’apartat 25 d’aquesta resolució que diu:
“A l’entrada en vigor d’aquesta Resolució, queden sense aplicació els apartats 3.1.1, 3.1.2, 3.2.1 (paràgrafs tercer i quart), 3.3 i 3.4 (paràgrafs primer, tercer i quart) del Pla sectorial per a la represa de l’oci nocturn (activitats recreatives musicals), aprovat en data 12 de maig de 2021.”
Llistat de les farmàcies adherides per realitzar TAR supervisats
La Farmàcia Garrós de Lleida fa proves el cap de setmana de 8:00h a 14:00h i de 17:30h a les 21:30h
Condicions de les activitats d’hostaleria i restauració (apartat 12 de la resolució).
- El servei nomes es pot dur a terme de les 6:00 hores a les 1:00 hores del dia següent. Els clients no poden romandre a l’establiment fora d’aquesta franja horària. Es diposa de 30 minuts per al desallotjament.
- S’ha de garantir la distància d’un metre entre persones d’una mateixa taula, excepte per a persones que pertanyin a la bombolla de convivència. El tipus i mida de taula han de permetre que es garanteixin aquestes distàncies.
- L’ús de la mascareta es obligatori mentre no s’està menjant o bevent.
- No es pot dur a terme cap activitat de ball.
- Les activitats de restauració per servir a domicili o per a recollida dels clients a l’establimentes poden dur a terme durant tot l’horari d’obertura de l’establiment (De 6:00 a 1:00 hores). La restauració en àrees de servei de vies de comunicació per a professionals dels transport no resta subjecta a cap franja horària.
– Interiors:
- Es permet el consum en barra amb una separació interpersonal d’1,50 metres.
- L’aforament es limita al 50% de l’autoritzat.
- S’ha garantir una distància mínima degudament senyalitzada de dos metres entre comensals de tauleso agrupacions de taules diferents.
- S’ha de garantir la ventilació de l’espai mitjançant ventilació natural o altres sistemes de ventilació.
- El nombre màxim de comensals per taula o agrupació de taules a l’interior és de 10 persones, llevat que pertanyin a la bombolla de convivència.
-Terrasses:
- S’ha de garantir una distància mínima degudament senyalitzada de d’1,5 metres entre comensals de tauleso grups de taules diferents.
- El nombre màxim de comensals per taula o agrupació de taules a les terrasses i espais a l’aire lliure és de 10 persones, llevat que pertanyin a la bombolla de convivència.
- La última resolució vigent del Conseller de Salut i d’Interior de la Generalitat estableix per a les activitats d’hostaleria i restauració que l’ús de la mascareta és obligatori mentre no s’està menjant o bevent. Respecte a l’ús de mascareta per part dels clients a les terrasses, tot i ser un espai a l’aire lliure, recomanen que es porti si no s’està amb un grup bombolla o no es manté la distancia física interpersonal d’1,5 metres.
- Us recordem que està permès fumar a les terrasses sempre i quant es pugui respectar una distància mínima interpersonal d’almenys dos metres (Apartat 5 Resolució SLT/2073/2020, de 17 d’agost).
Si teniu qualsevol dubte, HOSTALERIA DE LLEIDA està a la vostra disposició (Tel. 973.24.88.58. E-mail: federacio@hostaler.org)