Aquesta setmana s’ha publicat una Ordre que eleva el límit exempt de l’obligació d’aportar garantia en les sol·licituds d’ajornament o fraccionament d’impostos. En concret:
- Fins ara no era necessària l’aportació de garanties si la quantitat ajornada no excedia de 18.000 euros.
- En canvi, a les sol·licituds que es presentin a partir d’avui (l’Ordre entra en vigor en data d’avui 21 d’octubre) no se’ls exigirà garanties quan l’import del deute no excedeixi de 30.000 euros.
Important: A les sol·licituds d’ajornament i fraccionament que estiguessin en tramitació amb anterioritat se’ls aplica la normativa anterior. Per tant, el límit per a aquestes sol·licituds seguirà sent de 18.000 euros.
RECORDEM que els impostos model 111: Retenciones e ingresos sobre rendimiento del trabajo, determinadas actividades económicas, premios y determinadas imputaciones de renta, i model 115: Retenciones e ingresos a cuenta sobre rendimientos procedentes del arrendamiento de inmuebles urbanos. SÓN INAJORNABLES.