horecalleida.es

horecalleida.es

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida

notícies

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida
  • Portada
  • Lleida
  • Val d’Aran
  • Alt Urgell
  • Comarques
  • Nacional

Màrqueting hoteler online: els 15 passos per executar una campanya i evitar les OTA

12 novembre, 2013

La veritat és que l’auge de les Online Travel Agencies ( OTA ) ha generat una estranya relació amor – odi entre els hotelers i els nous intermediaris , que a més estan duent a terme processos de concentració que reforcen el seu poder negociador .

I aquest poder negociador , tal com s’ha recordat a la World Travel Market , permet a les OTA imposar als hotelers , sobretot als independents , la temuda regla de la paritat de preus .

És a dir : l’agència en línia ha de tenir accés a qualsevol tarifa o oferta especial que llanci un hotel .

” A través de la regla de paritat de preus , les grans agències online redueixen l’habilitat de l’hotel per dur a terme tàctiques de yield management o optimització de preus en temps real” , apunta Joao Matoso , director de Newhotel Software.

” El problema és que ara molts hotels independents depenen de tres o quatre OTA molt poderoses” , diu Rupert Gutteridge , director de l’empresa de màrqueting Guestline .

Participants a la jornada sobre distribució hotelera , organitzada a World Travel Market .
Participants a la jornada sobre distribució hotelera , organitzada a World Travel Market .

De fet, aquest tipus d’empreses de màrqueting en línia han florit en els últims anys i la seva presència ha augmentat en l’àrea tecnològica de la World Travel Market .

El que ofereixen és molt senzill : serveis externs de màrqueting en línia i tecnologia d’última generació perquè els hotels puguin contrarestar el poder creixent de les OTA .

“Els hotels són molt bons allotjant gent i fent que els clients se sentin confortables. Però no són tan eficaços a l’hora de vendre habitacions , sobretot a internet” , apunta Andy Basset , director de Accubook , una altra empresa de màrqueting que ha acudit a la WTM de Londres .

Segons apunta Andy Basset , els hotels que vulguin reduir la seva dependència de les OTA hauran de dissenyar campanyes de màrqueting en línia els resultats no seran immediats , però que acabaran redundant en majors ingressos al cap de deu o dotze mesos .

D’aquesta manera , exposa el director d’ Accubook , un pla de màrqueting en línia constaria de 15 passos , a executar durant un període de nou a onze mesos , de gener a novembre:

1 . Creació d’una oferta especial , paquet o codi promocional . Per exemple , una oferta per Halloween de quatre nits al preu de tres amb esmorzar inclòs .
2 . Creació de la pàgina web pop – up amb l’oferta específica
3 . Llançament i difusió d’una nota de premsa
4 . Creació d’una campanya a Google ADWORD
5 . Afegir l’oferta a TripAdvisor Business Listing
6 . Afegir l’oferta a Google Place News
7 . Enviar l’oferta per correu electrònic als clients
8 . Crear un vídeo a Youtube
9 . Crear un avís per a mòbils
10 . Afegeix una actualització a Facebook
11 . Crear un anunci a Facebook
12 . Crear una oferta per Facebook
13 . Promoure l’ oferta a la pàgina de checkout de l’hotel
14 . Afegir el missatge a Twitter
15 . Afegir el missatge a Google+

“Són 15 suggeriments i podem discutir sobre el contingut exacte dels 15 punts i com aplicar-los, però qualsevol full de ruta que decideixi finalment l’hotel , s’ha de fer de manera consistent” , remarca Andy Basset .

I en qualsevol cas, ” el màrqueting en línia per vendre habitacions d’hotel és un procés lent i dolorós , però els resultats acaben arribant si apliques els passos marcats amb constància” , conclou .

Font
Hosteltur

Tweet

Enquesta

Per què la gent no vol treballar en el nostre sector?

Què en penses?

Com veieu la notícia d’avui d’anul·lació de 45 km d’autovia al projecte A-23 fins a Benavarri?

View Results

Loading ... Loading ...

El més vist aquesta setmana

  • Nova línia d’ajuts per a empreses d’un a cinc treballadors
  • Reunió amb el President de la Generalitat, Honorable Sr. Pere Aragonés
  • Per un impuls als Pirineus, diem prou!
  • El próxim 16 de juny s’obre la convocatòria per a la concessió de subvencions en l’àmbit del comerç i serveis, l’artesania i la moda
  • Campanya gaudeix de les terrasses amb responsabilitat

Calendari notícies

juliol 2022
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« juny    

Memòria

  • any 2021
  • any 2020
  • any 2019
  • any 2018
  • any 2017
  • any 2016
  • any 2015
  • any 2014
  • any 2013

Federació d’Hostaleria de Lleida

Av. del Segre, 7. Altell - 25007 LLEIDA
Tel. 902 24 88 58 - 973 24 88 58
Fax: 973 18 40 40
federacio@hostaler.org

Aula Manel Martín

C/ Segrià, 35. Baixos - 25006 LLEIDA
Tel. 973 28 92 38
Fax: 973 18 40 72
aula@hostaler.org
Copyright © 2022 horecalleida.es
Acceptar i tancar
Aquesta web utilitza cookies tècniques, de personalització i d'anàlisi, pròpies i de tercers, per anònimament facilitar-li la navegació i analitzar estadístiques de l'ús de la web. Obtenir més informació