Normativa vigent del 5/11/21 fins a les 23:59 h. del 18/11/21
El divendres 5/11/2021 s’ha publicat la Resolució SLT/3293/2021, de 3 de novembre, per la qual s’estableixen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.
La principal novetat d’aquesta resolució és que quan en els establiments d’hostaleria i de restauració, inclosos els salons de banquets, es realitzin activitats en què hi hagi la possibilitat de ball, a aquestes activitats els són d’aplicació les condicions d’accés i d’exercici de l’activitat establertes per als establiments d’oci nocturn (accés amb certificat covid i complint totes les condicions que es detallen a l’apartat 19 d’aquesta nova Resolució).
En el cas que organitzeu ball, el control del certificat covid dels clients es pot fer amb la següent eina del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya:
verificacovid.gencat.cat , web del Departament de Salut per verificar el certificat de la COVID
Aquesta resolució entra en vigor el divendres 5/11/2021 i la durada de les seves mesures s’estableix per 14 dies, sense perjudici de l’avaluació continuada de l’impacte de les mesures que s’hi contenen.
A l’apartat 13 d’aquesta nova Resolució es regulen les mesures anti-covid per les activitats d’hostaleria i restauració i a l’apartat 19 es fixen les de les activitats recreatives musicals, que us recordem a continuació .
Condicions de les activitats d’hostaleria i restauració
- 100% d’aforament.
- S’elimina la limitació i la distància mínima entre les taules, tant a l’interior com a l’exterior, així com el nombre màxim de comensals per taula.
- Els horaris de tancament són com els d’abans de la pandèmia. Us facilitem un quadre-resum dels horaris d’obertura i tancament en el qual veureu els horaris de bars i restaurants.
- S’ha de garantir la ventilació de l’espai mitjançant ventilació natural o altres sistemes de ventilació. En els espais interiors es recomana el compliment de les condicions de ventilació i qualitat de l’aire reforçades indicades a l’annex 2 de la resolució.
- L’ús de la mascareta és obligatori mentre no s’està menjant o bevent.
- No es pot dur a terme cap activitat de ball.
- Quan, amb subjecció a la normativa sectorial pròpia, en els establiments d’hostaleria i de restauració, inclosos els salons de banquets, es realitzin activitats en què hi hagi la possibilitat de ball, a aquestes activitats els són d’aplicació les condicions d’accés i d’exercici de l’activitat establertes a l’apartat 19 d’aquesta Resolució, que són les que us exposem a continuació:
Condicions de les activitats recreatives musicals
“19. Activitats recreatives musicals
1. L’accés als locals i els establiments amb llicència o que hagin presentat la comunicació prèvia com a discoteques, sales de ball, sales de festes amb espectacle, bars musicals, karaokes, discoteques de joventut, establiments d’activitats musicals de règim especial i establiments públics amb reservats annexos requereix la presentació d’un certificat, emès per un servei públic de salut, que acrediti alguna de les circumstàncies següents:
a) Que a la persona titular se li ha administrat la pauta vacunal completa contra la COVID-19 d’alguna de les vacunes autoritzades (certificat de vacunació).
b) Que la persona titular disposa d’una prova diagnòstica negativa en relació amb la COVID-19 realitzada en les últimes 72 hores en el cas de les proves RT-PCR, i en les últimes 48 hores en el cas dels tests d’antígens (certificat de prova diagnòstica).
c) Que la persona titular s’ha recuperat de la COVID-19 en els darrers sis mesos després d’un resultat positiu obtingut mitjançant una prova diagnòstica considerada vàlida per l’autoritat competent (certificat de recuperació).
A aquests efectes, la persona que vulgui accedir a aquests establiments i locals ha de presentar qualsevol dels certificats previstos, en suport digital o en suport paper, a les persones designades per al control d’accessos per part de la persona titular o responsable de l’establiment, les quals en faran comprovació, sense conservar les dades que s’hi contenen i sense fer-ne ús per a cap altra finalitat que l’esmentada de control d’accés. (Us recomanem que es comprovi la identitat de la persona que presenti qualsevol dels certificats previstos amb el seu DNI).
Aquesta actuació s’ha de realitzar sens perjudici d’aquelles altres mesures relatives a les limitacions d’accés establertes en la legislació en matèria d’espectacles públics i activitats recreatives.
A l’entrada dels locals i establiments, en una zona visible, s’ha de col·locar un cartell on, d’acord amb el model fet públic en la pàgina web del Departament de Salut, s’informi els clients de les mesures previstes en aquest apartat, sobre el seu caràcter necessari per a l’accés al local, així com sobre la no conservació de les dades personals acreditades.
S’exclouen d’aquest requisit de control d’accés els locals i establiments relacionats al paràgraf primer que disposin únicament d’espais i terrasses a l’aire lliure, o bé els que tinguin habilitats, en exclusiva, per a l’exercici de l’activitat autoritzada, els espais i terrasses a l’aire lliure.
2. Sense perjudici de l’exposat a l’epígraf 1, l’activitat dels locals i establiments als quals es fa referència en el seu primer paràgraf se subjecta als requisits següents:
a) En els espais interiors s’ha de limitar l’aforament al 80% de l’autoritzat.
b) No es pot portar cap registre de dades personals relacionat amb el control d’accés.
c) S’ha de garantir la ventilació mínima establerta a la normativa vigent en matèria d’instal·lacions tèrmiques d’edificis. Es recomana el compliment de les condicions de ventilació reforçada descrites a l’annex 2 d’aquesta Resolució.
d) Es permet el ball a la pista amb mascareta i sense que sigui necessari mantenir una distància interpersonal mínima.
e) És obligatori dur permanentment posada la mascareta. Aquesta només es podrà enretirar en el moment precís de menjar o beure, de forma que entre cadascun d’aquests moments caldrà que es faci novament ús de la mascareta.
f) S’han d’establir sistemes de control de fluxos en els accessos i les zones de mobilitat que evitin les aglomeracions.
g) Les mesures establertes en aquest apartat són d’aplicació preferent a les mesures previstes al Pla sectorial per a la represa de l’oci nocturn aprovat pel Comitè de Direcció del Pla d’actuació del PROCICAT, el qual s’aplica en tot allò que no hi entri en contradicció.
3. Els serveis complementaris de bar i de restauració es poden prestar amb subjecció a les condicions establertes per a la restauració a l’apartat 13 d’aquesta Resolució. Es permet el consum a peu dret, excepte en la pista de ball on no es permet el consum.
4. En el cas dels locals o establiments d’activitats recreatives musicals amb llicència o que hagin presentat la comunicació prèvia com a sales de concert, cafès teatre o cafès concert, els són aplicables els epígrafs 1, 2 i 3 d’aquest apartat. Als restaurants musicals els són aplicables, a més, les condicions de l’apartat 13 d’aquesta Resolució.
5. El que disposa aquest apartat també és d’aplicació a les activitats recreatives musicals de caràcter extraordinari, sens perjudici de les condicions que s’estableixin en la llicència o autorització corresponent de cada activitat en concret.”
Cal recordar que l‘horari de tancament dels locals o establiments de l’oci nocturn és el mateix que estava vigent abans de la pandèmia de la covid-19. Us facilitem un quadre-resum dels horaris de tancament per aquests establiments. De conformitat amb l’Ordre d’horaris vigents es disposa de 30 minuts per al desallotjament a partir de l’hora de tancament, si l’aforament és de fins a 500 persones, o de 45 minuts, si l’aforament és de més de 500 persones).
Llistat de les farmàcies adherides per realitzar TAR supervisats
La Farmàcia Garrós de Lleida fa proves el cap de setmana de 19:00h a 20:30h. S’ha de trucar previament 973 232112
Si teniu qualsevol dubte, HOSTALERIA DE LLEIDA està a la vostra disposició (Tel. 973.24.88.58. E-mail: federacio@hostaler.org )