horecalleida.es

horecalleida.es

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida

notícies

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida
  • Portada
  • Lleida
  • Val d’Aran
  • Alt Urgell
  • Comarques
  • Nacional

Empresa i Coneixement obre dilluns la segona línia d’ajuts per a establiments d’oci nocturn i parcs infantils privats tancats per les restriccions de la Covid-19

26 març, 2021

El Departament d’Empresa i Coneixement obre dilluns, 29 de març, a les 9 hores, el tràmit de Canal Empresa per sol·licitar els ajuts directes de la nova línia de 5,47 milions d’euros per a establiments d’oci nocturn i parcs infantils privats tancats per les restriccions sanitàries de la Covid-19.

Avui s’ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) la convocatòria d’aquesta línia, la segona adreçada a aquests dos sectors d’activitat especialment afectats pels tancaments decretats pel Procicat per fer front a la pandèmia. El tràmit telemàtic per demanar l’ajut es tancarà l’1 d’abril a les 14 hores.

  • A partir de dilluns, 29 de març, a les 9 hores es podran sol·licitar telemàticament aquests nous ajuts directes adreçats a autònoms, microempreses i pimes dedicades a l’oci nocturn, tancats des de l’agost passat, i a parcs infantils privats, tancats des de l’octubre.
  • Els ajuts seran de 5.000 euros per als locals d’oci nocturn de menys de 10 treballadors, de 15.000 euros per als de 10 o més treballadors, i de 6.000 per als parcs infantils privats.
  • Els beneficiaris de la primera línia de subvencions, oberta el novembre de l’any passat, rebran el pagament de manera automàtica sense haver de presentar cap nova sol·licitud.
  • La resta hauran de sol·licitar-lo telemàticament a través de Canal Empresa.
  • Els ajuts es podran demanar fins l’1 d’abril a les 14 hores.

El 26 de novembre de l’any passat el Departament d’Empresa i Coneixement va obrir una línia dotada amb 15 milions d’euros per a establiments d’oci nocturn i parcs infantils privats, de la qual es van beneficiar més de 800 locals (775 establiments d’oci nocturn i 62 parcs infantils privats). Ara el Departament, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), posa en marxa una segona línia per contribuir al manteniment d’aquests negocis davant la disminució dràstica de facturació derivada de les mesures de contenció de la Covid-19.

S’hi podran acollir autònoms, microempreses i pimes dedicades a l’oci nocturn (bars musicals, discoteques, sales de ball, sales de festes amb espectacle, sales de festa amb espectacle i concerts d’infància i joventut, discoteques de joventut i karaokes), així com parcs infantils privats, afectats per les mesures de tancament decretades pel Procicat els mesos d’agost i d’octubre de l’any passat, respectivament.

Ajuts de 6.000 euros per a parcs infantils i entre 5.000 i 10.000 euros per a l’oci nocturn.

La subvenció consistirà en un pagament únic a cada beneficiari, amb l’aportació següent:

• Parcs infantils privats: 6.000 euros
• Establiments d’oci nocturn de menys de 10 treballadors: 5.000 euros
• Establiments d’oci nocturn de 10 o més treballadors: 15.000 euros

Pagament automàtic, sense nova sol·licitud per als beneficiaris de la primera línia

En aplicació dels mecanismes d’agilitació en la tramitació dels ajuts implementat pel Departament d’Empresa i Coneixement, els beneficiaris de la primera línia d’ajuts per a oci nocturn i parcs infantils privats, rebran un segon pagament de forma automàtica sense haver de fer cap sol·licitud nova.

La resta hauran de presentar les sol·licituds temàticament a través del Canal Empresa, omplint el model formalitzat que es pot trobar al web del CCAM, de Canal Empresa o del Departament d’Empresa i Coneixement. Per tal d’agilitar la tramitació, el procediment inclou una declaració responsable, on els sol·licitants només han d’acreditar que compleixen els requisits. D’aquesta manera, el control administratiu del compliment dels requisits es farà a posteriori, un cop fet el pagament.

Els sol·licitants podran consultar si se’ls ha atorgat l’ajut al tauler electrònic de la Generalitat. Aquests ajuts es poden acumular a altres subvencions o ajuts públics i/o privats ja sol·licitats.

Tweet

Enquesta

Per què la gent no vol treballar en el nostre sector?

Què en penses?

Com veieu la notícia d’avui d’anul·lació de 45 km d’autovia al projecte A-23 fins a Benavarri?

View Results

Loading ... Loading ...

El més vist aquesta setmana

  • Obertura d’inscripcions per al curs de cuina “Elaboració culinària bàsica”
  • Properes convocatòries d’ajuts del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència d’aquest 2022
  • Eines de promoció turística a l’Alt Urgell
  • Per un impuls als Pirineus, diem prou!
  • El Govern de la Generalitat aprova el Pla de seguretat alimentària de Catalunya 2022-2026

Calendari notícies

juliol 2022
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« juny    

Memòria

  • any 2021
  • any 2020
  • any 2019
  • any 2018
  • any 2017
  • any 2016
  • any 2015
  • any 2014
  • any 2013

Federació d’Hostaleria de Lleida

Av. del Segre, 7. Altell - 25007 LLEIDA
Tel. 902 24 88 58 - 973 24 88 58
Fax: 973 18 40 40
federacio@hostaler.org

Aula Manel Martín

C/ Segrià, 35. Baixos - 25006 LLEIDA
Tel. 973 28 92 38
Fax: 973 18 40 72
aula@hostaler.org
Copyright © 2022 horecalleida.es
Acceptar i tancar
Aquesta web utilitza cookies tècniques, de personalització i d'anàlisi, pròpies i de tercers, per anònimament facilitar-li la navegació i analitzar estadístiques de l'ús de la web. Obtenir més informació