Els analistes de màrqueting són els que identifiquen les franges de consumidors per afinitats, i una afinitat determinant és l’edat. La generació Z s’identifica amb els joves que en l’actualitat tenen entre 12 i 20 anys aprox.
En aquest entorn, els sèniors, s’identifiquen amb els consumidors que tenen més de 70 anys, després tindríem els baby boom, nascuts entre 1950 i 1960, després la generació X, nascuts al 70, després els Y o més coneguts com a mil·lennials, ja que coincideix la seva majoria d’edat amb el canvi de mil·lenni, i ara la Z. Tot resideix amb l’interès de les empreses en saber els hàbits de consum dels futurs consumidors.
Els consumidors que venen, la generació Z, els adolescents i joves d’entre 12 i 20 anys, han nascut amb un smartphone a la mà, i les seves decisions de consum passaran per la tecnologia.
Estant molt habituats als canvis, i aprenen molt ràpidament. Són donats a compartir, preocupats per la natura, compromesos amb el medi ambient, l’ecologia i l’alimentació equilibrada, valoren la família i els amics, i lògicament molt interessats amb la tecnologia.
De quins hàbits de consum tindran tot són especulacions, però s’endevina que viuran en un entorn digital, que segurament serà la primera generació que no utilitzi targeta de crèdit, i que exigirà més petjada dels seus valors ( medi ambient, ecologia, menjar sa ) en el que consumeixi. Per tant si volem pensar en el futur immediat, ja podem estar pendents dels hàbits i costums de la Generació Z, per anar-los incorporant al nostre catàleg.