Amb la Llei 3/1998 d’intervenció integral de l’administració ambiental (LIAA), es va establir els passos que havien de seguir les empreses per tal de sol·licitar una llicència ambiental que substituiria a les llicències d’activitat o que ajudaria a regularitzar la situació administrativa d’aquelles empreses sense permisos municipals.
La majoria dels nostres associats que desenvolupen l’activitat de càmping, va realitzar aquesta adequació a l’any 2006 i, per tant, actualment ja disposen d’una llicència ambiental emesa per l’Ajuntament.
En aquestes llicències s’estableix un règim de control periòdic ambiental amb una freqüència que segons els articles 68 i 71 de la Llei 20/2009 (que substitueix a la Llei 3/98) ha de ser cada 6 anys. També s’estableix un règim sancionador en cas de no realitzar aquests controls.
Són controls de caràcter únicament ambiental que tenen l’objectiu principal de comprovar que les instal·lacions i l’activitat continuen ajustant-se a les inicialment autoritzades i a les posteriors modificacions legalitzades.
Així mateix, es comprova principalment el compliment dels requisits legals en matèria de gestió de residus, en matèria de consums de recursos naturals/energètics i en gestió de l’abocament d’aigua residual.
Realitzar aquest control ambiental permet tenir la llicència ambiental en vigor, la qual cosa dona més solidesa a tot el procediment de regularització administrativa i urbanística del càmping que s’està fent.
ECA, com a entitat d’inspecció ambiental que va col·laborar amb l’Associació de Càmpings de Lleida, ja disposa del vostre historial documental i, per tant, realitzar aquest controls periòdics seria una tasca molt més senzilla i ràpida.
Aquest és el llistat dels documents que us demanarà ECA per fer el control ambiental.
El preu d’aquest servei serà de 1.220 € més IVA.
Si esteu interessats podeu contactar amb el Departament Jurídic d’HOSTALERIA DE LLEIDA (Sr. Javier Portolés García. Tel. 973.24.88.58. E-mail: jportoles@hostaler.org), o directament amb:
ECA, GRUPO BUREAU VERITAS
Av. Miquel Batllori, 85-87, Baixos – 25001 LLEIDA
Telèfon oficina Lleida: 973.23.30.18
Àngels Alvarez.
Tel. 647.33.04.87. E-mail: mari-angeles.alvarez@bureauveritas.com
Silvia Gutiérrez Cunillera
Josep Lluis Masip Prunera
Compliment de la normativa de protecció de dades
Com ja us hem anat informant, des del passat 25 de maig de 2018 és d’aplicació obligatòria el Reglament Europeu 2016/679 de Protecció de Dades.
A més, el passat dia 6 de desembre de 2018 es va publicar al BOE la nova Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades i Garantia dels Drets Digitals, que adapta el model establert per Reglament Europeu de Protecció de Dades, i introdueix novetats mitjançant el desenvolupament de matèries contingudes en el mateix. Aquesta Llei, substitueix l’anterior Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.
Per tant, estem en uns dies clau per impulsar l’adaptació de les nostres empreses a aquesta normativa que molt a sovint ha estat qualificada com “estricta” i que introdueix canvis de concepte prou importants, per la qual cosa us recomanem que us adapteu el més aviat possible.
HOSTALERIA DE LLEIDA us pot oferir un servei a un cost assumible i molt competitiu per complir amb els requeriments que marca el nou Reglament Europeu de Protecció de Dades.
En concret, el cost del servei és de 110 € + IVA a l’any. Heu de tenir en compte que com inicialment s’ha de fer l’adequació a la nova normativa de protecció de dades, el primer any el servei té un cost de 270 € + IVA.
Si voleu més informació, truqueu al Departament Jurídic d’HOSTALERIA DE LLEIDA (Sr. Javier Portolés García. Tel. 973.24.88.58. E-mail: jportoles@hostaler.org).
Gestionem la recepció de les notificacions electròniques de la teva empresa
La nova normativa de procediment administratiu obliga determinats col·lectius, en alguns casos, societats però en altres també persones físiques, a relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques.
Això per tant, té diverses implicacions:
– TOTES les persones jurídiques, és a dir, Societats Limitades, Societats Anònimes, Societats Cooperatives Catalanes Limitades, Societats Civils Particulars, etc., estan obligades a realitzar TOTS els seus tràmits telemàticament (recepció de notificacions, presentació de sol·licituds, atenció de requeriments, etc).
– TOTS els autònoms, estan obligats a relacionar-se també electrònicament amb la Seguretat Social des de l’octubre de 2018 i, amb la Generalitat de Catalunya des del 21 de febrer de 2019; de manera que han de disposar d’un sistema d’identificació digital admès i estar al cas de les possibles notificacions que es posin a disposició a les respectives seus electròniques.
– A més, la normativa en qualsevol moment, pot establir noves obligacions per a determinats col·lectius o tràmits específics.
Aquesta obligació és especialment rellevant a l’hora de rebre notificacions de les diverses administracions públiques ja que, d’acord amb la normativa vigent, es deixen d’emetre notificacions en paper per enviar-les només telemàticament.
A més, un cop han transcorreguts 10 dies naturals des de la posada a disposició a la seu electrònica de l’organisme sense que s’hagi accedit al seu contingut, es consideraran notificades i el procediment continuarà.
Això vol dir que, com a mínim un cop cada 10 dies, cal comprovar les bústies electròniques de les diferents administracions per tal de poder presentar a temps la documentació que se’ns sol·liciti, les al·legacions que creguem pertinents i, fins i tot, recursos contra resolucions administratives. De la mateixa manera, és important a efectes de pagament dins de termini de cartes de pagament, liquidacions o recàrrecs.
Per tal de reduir la càrrega administrativa dels nostres associats, posem en marxa un nou servei de gestió de notificacions electròniques de l’Agència Tributària, la Tresoreria de la Seguretat Social, la Direcció General de Tràfic, l’Agència Tributària de Catalunya, etc.; amb els avantatges de:
- Recollida immediata
- Gestió de la notificació: còmput de terminis, tramesa al responsable,…
- Màxima fiabilitat
Per a obtenir-ne més informació sobre aquest servei, contacteu amb nosaltres a través del 973.24.88.58.