El Govern català destinarà aquest any 12 milions d’euros del pressupost de la Conselleria d’Empresa i Ocupació a campanyes específiques de promoció turística , fet que suposa un milió i mig més que l’any passat , segons ha explicat aquest dimecres el conseller Felip Puig en roda de premsa a la Fira Internacional de Turisme ( Fitur ) de Madrid .
El Pla de Màrqueting Turístic de 2014 preveu que es reforci la promoció turística en línia i en aquest marc es preveu que a la primavera es llanci una eina de comercialització de paquets turístics a Internet, gràcies a un acord entre l’Agència Catalana de Turisme i l’associació de agències de viatges ACAV – Ucave .
Així mateix , la Generalitat preveu desenvolupar un paquet d’aplicacions per a mòbil , especialment dirigides als viatgers, amb informació pràctica i amb propostes per planificar el seu viatge .
També es duran a terme altres accions que ja s’han desenvolupat altres anys amb bons resultats , com el Buy Catalonia , una macro trobada comercial que cada dos anys reuneix empreses catalanes amb més de 150 operadors turístics de més de 30 mercats per vendre els seus productes .
Finalment , el Govern estarà present en fires internacionals de turisme , com la World Travel Market , la MITT i la ITB , i organitzarà viatges de familiarització per a operadors turístics i premsa de mitjans internacionals .
Nova oficina
La Generalitat ha obert una oficina de promoció turística a Sao Paulo ( Brasil ) amb l’objectiu incrementar els turistes sud-americans que viatgen a Catalunya , segons ha anunciat Felip Puig .
El conseller ha concretat que l’oficina , que s’ocuparà de promoure Catalunya en mercats com Brasil , Argentina , Xile , Perú i Colòmbia , s’ha integrat al Centre de Promoció de Negocis d’Acció , pel que no ha suposat una inversió específica , més enllà dels costos de funcionament , que s’estimen en uns 100.000 euros anuals .
Puig ha destacat que el fet que ja hi hagi vols directes des de Barcelona a Sao Paulo , Buenos Aires i Bogotà suposa un bon punt de partida per potenciar la destinació català entre els turistes d’aquesta zona , i ha assegurat que el Govern està treballant per incrementar les freqüències d’aquestes rutes i que algunes aerolínies, com Singapore Airlines , han manifestat el seu interès en aquest sentit.
Font
www.agenttravel.es