horecalleida.es

horecalleida.es

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida

notícies

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida
  • Portada
  • Lleida
  • Val d’Aran
  • Alt Urgell
  • Comarques
  • Nacional

Canvis importants amb la nova normativa pels contractes a temps parcial

7 febrer, 2014

El passat 20 de desembre de 2013 es va publicar al Butlleti Oficial de l’Estat el RD LLEI 16/2013 de mesures per afavorir la contractació estable i millorar l’empleabilitat dels treballadors.

Uns dels canvis importants que aparèixen en aquest Real Decret Llei són els afecten als contractes a temps parcial que, us sintetitzem en els següents punts:

  • El contracte s’ha de formalitzar per escrit obligatòriament. S’ha de fer constar el número de hores de treball al dia, setmana, mes o a l’any contractades i així com la distribució de les mateixes.
  • Els treballadors amb un contracte a temps parcial no poden fer hores extres.
  • Els treballadors a temps parcials tenen els mateixos drets que els treballadors a jornada sencera.
  • La conversió d’un treball a temps complert en un treball a temps parcial i al inrevés, tindrà sempre caràcter voluntari per al treballador i no es pot imposar de forma unilateral.
  • CANVI NORMATIU IMPORTANT! La jornada dels treballadors a temps parcial es registrarà dia a dia i es totalitzarà mensualment, entregant copia al treballador junt amb la fulla de salari, del resum de totes les hores realitzades en cadascú del mes. L’empresari ha de conservar durant un termini mínim de quatre anys, aquest resums mensuals dels registres de jornada.
    En cas d’incompliment d’aquestes obligacions referides al registre, el contracte es presumirà celebrat a jornada sencera, excepte prova en contrari que s’acrediti el caràcter parcial dels serveis.
  •  Es pot establir hores complementaries quan s’hagi pactat amb el treballador. Es pot fer en el moment de celebrar el contracte a temps parcial o amb posterioritat del mateix. El treballador ha de saber el dia i l’hora de realització d’aquestes hores complementaries pactades, amb un preavís mínim de tres dies.

Per qualsevol dubte restem a la vostra disposició.

Tweet

 

Enquesta

Per què la gent no vol treballar en el nostre sector?

Què en penses?

Com veieu la notícia d’avui d’anul·lació de 45 km d’autovia al projecte A-23 fins a Benavarri?

View Results

Loading ... Loading ...

El més vist aquesta setmana

  • Hostaleria de Lleida i Càmpings de Lleida impulsen el sí als Jocs Olímpics i Paralímpics d’hivern 2030 al pirineu
  • Enquesta de la UdL per analitzar l’impacte de la COVID19 al sector turístic lleidatà
  • Aquest any, sembla que sí, que podrem gaudir de la Festa Major de Lleida! Del 6 a l’11 de maig
  • Per fi, condicions sanitàries “normals”
  • Marta Buchaca, filla del Càmping Buchaca de Castellbó, campiona del món d’Eternal Running

Calendari notícies

maig 2022
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« abr.    

Memòria

  • any 2021
  • any 2020
  • any 2019
  • any 2018
  • any 2017
  • any 2016
  • any 2015
  • any 2014
  • any 2013

Federació d’Hostaleria de Lleida

Av. del Segre, 7. Altell - 25007 LLEIDA
Tel. 902 24 88 58 - 973 24 88 58
Fax: 973 18 40 40
federacio@hostaler.org

Aula Manel Martín

C/ Segrià, 35. Baixos - 25006 LLEIDA
Tel. 973 28 92 38
Fax: 973 18 40 72
aula@hostaler.org
Copyright © 2022 horecalleida.es
Acceptar i tancar
Aquesta web utilitza cookies tècniques, de personalització i d'anàlisi, pròpies i de tercers, per anònimament facilitar-li la navegació i analitzar estadístiques de l'ús de la web. Obtenir més informació