horecalleida.es

horecalleida.es

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida

notícies

Actualitat del Sector Hostaler a la Província de Lleida
  • Portada
  • Lleida
  • Val d’Aran
  • Alt Urgell
  • Comarques
  • Nacional

Avui divendres 4/06/2021 les activitats d’hostaleria i restauració ja poden tancar a les 1:00 hores.  Altres canvis que poden afectar a activitats del nostre sector.

4 juny, 2021

Al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) del divendres 4/06/2021 s’ha publicat la Resolució SLT/1762/2021, de 3 de juny, per la qual es modifica la Resolució SLT/1587/2021, de 21 de maig, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya

Aquesta resolució entra en vigor el divendres 4/06/2021 i la durada de les mesures s’estableix fins a les 00:00 hores del dia 7/06/2021.

El dia 7/06/2021 està previst que entri en vigor una nova resolució dels Departaments de Salut i d’Interior de la Generalitat, amb les noves mesures adoptades pel PROCICAT, que encara no s’ha de publicat al DOGC i de la qual ja us informarem, però que no afectarà directament a les nostres activitats.

A continuació us recordem totes les condicions per als establiments d’hostaleria i restauració que estan en vigor des del divendres 4/06/2021, i que amb l’ampliació de l’horari de tancament fins a les 1:00 hores, continuen sent les mateixes que hi havia fins ara:

– Horari continuat de 6:00 a 01:00 hores. Els clients no podran romandre a l’establiment fora d’aquesta franja horària.

– Interiors:

  • Es permet el consum en barra amb una separació interpersonal d’1,50 metres.
  • L’aforament es limita al 50% de l’autoritzat.
  • S’ha garantir una distància mínima degudament senyalitzada de dos metres entre comensals de taules o agrupacions de taules diferents.
  • S’ha de garantir la ventilació de l’espai mitjançant ventilació natural o altres sistemes de ventilació.

-Terrasses:

  • S’ha de garantir una distància mínima degudament senyalitzada de 2 metres entre comensals de taules o grups de taules diferents.
  • Us recordem que està permès fumar a les terrasses sempre i quant es pugui respectar una distància mínima interpersonal d’almenys dos metres (Apartat 5 Resolució SLT/2073/2020, de 17 d’agost)

– Es limita a 6 el nombre màxim de comensals per taula o agrupació de taules, llevat que pertanyin a la “bombolla de convivència” (grup de persones que conviuen sota el mateix sostre. Pot incloure també persones cuidadores i/o de suport imprescindibles per prevenir conseqüències negatives de l’aïllament social. El grup ha de ser tan estable com sigui posi).

Us recomanem que en casos de dubte, quan el client manifesta que ell i el grup que l’acompanya forment part d’una “bombolla de convivència”, i per la impossibilitat existent de comprovar la veracitat, li feu signar al client un document (per exemple: una  declaració responsable) mitjançant la qual el client declari sota la seva responsabilitat que el grup de persones conviuen sota el mateix sostre.  Clickant en aquest article trobareu un model de declaració responsable de pertinença a una bombolla de convivència i els consells que us donem respecte a la seva utilització i als clients que no es volen posar la mascareta.

– S’ha de garantir la distància d’1 metre entre persones d’una mateixa taula, excepte per a persones que pertanyin a “la bombolla de convivència”. El tipus i mida de taula han de permetre que es garanteixin aquestes distàncies.

– S’han de complir sempre totes les indicacions del Pla sectorial de la restauració aprovat pel Procicat, i l’Annex del Pla sectorial de restauració.

Requisits de la normativa anti-covid per fer banquets de comunions, bodes i d’altres celebracions similars.

Les condicions a complir que fixa la normativa vigent per fer aquest tipus de banquets són les mateixes condicions que us hem explicat més amunt.

També us facilitem una proposta de millora voluntària  i unes eines tècniques (Globalia Grup i TR4CEM) per a qui li pugui interessar.

És molt important recordar que:

– Les activitats musicals amb pistes de ball o espais habilitats als establiments d’hostaleria i restauració continuen estant prohibides.

 – No es poden fer activitats conjuntes per les persones del mateix banquet, ni amb persones provinents d’altres banquets que es facin al mateix moment a l’establiment.

– Les persones que hi ha a cada taula única i exclusivament s’han d’aixecar per allò que sigui estrictament necessari durant el temps que duri el banquet o celebració.

Horaris d’obertura per recollir menjar a l’establiment i repartiment a domicili:

  • Recollida de menjar a l’establiment (take away): franja compresa entre les 6.00 hores i les 01.00 hores.
  • Prestació de serveis de restauració a domicili (delivery): franja compresa entre les 06.00 hores i les 01.00 hores.

Restauració en àrees de servei de vies de comunicació per a professionals de transport:

  • No resta subjecta a cap franja horària.

Servei de restauració dels hotels, pensions, càmpings i altres allotjaments turístics

No estan regulats en aquesta Resolució, per la qual cosa entenem que tenen llibertat d’horari pels clients allotjats i el mateix horari de la restauració (de 06.00 a 01:00 hores) pels clients que no estan allotjats a l’establiment, amb les mateixes condicions tècniques generals de la restauració (aforament, persones per taula, etc.).

Instal·lacions esportives i piscines que pugui haver en hotels, càmpings i altres allotjaments turístics

Ens hem de remetre a la modificació introduïda per l’apartat 6 d’aquesta nova resolució:

Les instal·lacions i els equipaments esportius poden obrir i utilitzar-se sempre que es compleixin les condicions següents:

– Es garanteixi que no se supera el 70% de l’aforament autoritzat (abans era el 50%), tant en les instal·lacions i els equipaments a l’aire lliure com en espais tancats, incloses les piscines.

– S’estableixi un control d’accés.

– Es garanteixi una bona ventilació dels espais tancats mitjançant ventilació natural o altres sistemes de ventilació.

– Els vestidors poden estar oberts. No obstant això, les entitats responsables de la gestió de les instal·lacions i els equipaments esportius han d’informar les persones usuàries que l’ús dels vestidors és excepcional per a les que utilitzin el servei de piscina, si n’hi ha, i per a les que no tinguin possibilitat de canviar-se en un altre espai d’ús privatiu i no compartit abans o després de l’activitat esportiva.

L’ús dels vestidors queda condicionat a garantir específicament la ventilació mínima establerta a la normativa vigent en matèria d’instal·lacions tèrmiques d’edificis. Es recomana el compliment de les condicions de ventilació reforçada descrites a l’annex 1 d’aquesta Resolució.

– Si en aquestes instal·lacions i equipaments s’hi presten serveis de restauració, aquests s’han de desenvolupar d’acord amb les condicions que us hem explicat anteriorment.

– Es permet el desenvolupament d’activitats grupals amb subjecció a les condicions següents:

a) En instal·lacions i equipaments en espais tancats que acreditin el compliment de les condicions de ventilació i qualitat de l’aire reforçades indicades a l’annex 1, es poden dur a terme sempre que es respecti el límit de l’aforament al 70% (abans era el 50%) i, excepte en les piscines, que les activitats es puguin desenvolupar amb mascareta.

Els titulars de les activitats han de presentar una declaració responsable al departament competent en matèria d’esports i a l’ajuntament del municipi on s’ubiqui l’espai de l’activitat, en la qual s’ha d’informar de les característiques dels sistemes de ventilació i qualitat de l’aire, donant compliment a les condicions establertes a l’annex 1.

En la declaració ha de constar l’empresa o personal de manteniment habilitat d’acord amb el Reial decret 1027/2007, de 20 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament d’instal·lacions tèrmiques en els edificis, que garanteix que l’espai disposa d’una ventilació adequada als criteris establerts a l’annex 1.

b) En instal·lacions i equipaments en espais tancats que no estiguin inclosos en el supòsit de la lletra a), es poden dur a terme sempre que no concentrin més de deu persones, inclosa la persona que és la professora o monitora, si escau, i, excepte en les piscines, que les activitats es puguin desenvolupar amb mascareta. La limitació de concentració de persones no afecta les activitats esportives on els participants tinguin llicència emesa per una federació esportiva o per un consell esportiu, que poden entrenar en els grups estables habituals i participar en les competicions permeses, sempre amb subjecció al corresponent pla sectorial aprovat pel Comitè de Direcció del Pla d’actuació del PROCICAT, aplicant totes les mesures establertes als protocols COVID-19 corresponents i evitant qualsevol tipus d’aglomeració d’esportistes.

c) En instal·lacions i equipaments en espais a l’aire lliure es poden dur a terme respectant el límit de l’aforament al 70% (abans era el 50%).

– En les instal·lacions i els equipaments en espais tancats s’ha de concertar cita prèvia.

– Es compleixin les indicacions dels plans sectorials aprovats pel Comitè de Direcció del Pla d’actuació del PROCICAT

Activitats culturals, d’espectacles públics, recreatives

Els locals i els espais en què es desenvolupen activitats culturals d’arts escèniques i musicals, com ara teatres, cinemes, auditoris i circs, amb programació artística estable, tant en recintes tancats com a l’aire lliure, i els espais especialment habilitats per a la realització d’espectacles públics, poden obrir limitant l’aforament al 70% de l’autoritzat i amb un nombre màxim de 1.000 persones per sala i sessió o actuació. En tot cas, tots els assistents han d’estar asseguts i s’ha de garantir una bona ventilació dels espais tancats mitjançant ventilació natural o altres sistemes de ventilació. Si en aquests locals i espais existeixen establiments que desenvolupen activitats de restauració, cal que aquestes es duguin a terme de conformitat amb l’apartat 11 d’aquesta Resolució.

En el cas dels locals o establiments amb llicència o que hagin presentat la comunicació prèvia com a sales de concert, cafès teatre o cafès concert, els són aplicables les limitacions assenyalades al paràgraf anterior i el pla sectorial per a la represa de l’oci nocturn (activitats recreatives musicals).  Per tant, es permet el servei de bar que tenien prohibit.  Als restaurants musicals, a més, els són aplicables les condicions de les activitats d’hostaleria i restauració que us hem explicat .

Per qualsevol dubte, HOSTALERIA DE LLEIDA està a la vostra disposició (Tel. 973.24.88.58. E-mail: federacio@hostaler.org ).

Notícia relacionada

Requisits de la normativa anti-covid per fer banquets de comunions, bodes i d’altres celebracions similars

Tweet

 

Enquesta

Per què la gent no vol treballar en el nostre sector?

Què en penses?

Com veieu la notícia d’avui d’anul·lació de 45 km d’autovia al projecte A-23 fins a Benavarri?

View Results

Loading ... Loading ...

El més vist aquesta setmana

  • Hostaleria de Lleida i Càmpings de Lleida impulsen el sí als Jocs Olímpics i Paralímpics d’hivern 2030 al pirineu
  • Enquesta de la UdL per analitzar l’impacte de la COVID19 al sector turístic lleidatà
  • Aquest any, sembla que sí, que podrem gaudir de la Festa Major de Lleida! Del 6 a l’11 de maig
  • Per fi, condicions sanitàries “normals”
  • Marta Buchaca, filla del Càmping Buchaca de Castellbó, campiona del món d’Eternal Running

Calendari notícies

maig 2022
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« abr.    

Memòria

  • any 2021
  • any 2020
  • any 2019
  • any 2018
  • any 2017
  • any 2016
  • any 2015
  • any 2014
  • any 2013

Federació d’Hostaleria de Lleida

Av. del Segre, 7. Altell - 25007 LLEIDA
Tel. 902 24 88 58 - 973 24 88 58
Fax: 973 18 40 40
federacio@hostaler.org

Aula Manel Martín

C/ Segrià, 35. Baixos - 25006 LLEIDA
Tel. 973 28 92 38
Fax: 973 18 40 72
aula@hostaler.org
Copyright © 2022 horecalleida.es
Acceptar i tancar
Aquesta web utilitza cookies tècniques, de personalització i d'anàlisi, pròpies i de tercers, per anònimament facilitar-li la navegació i analitzar estadístiques de l'ús de la web. Obtenir més informació