Tematitzacions o com canviar la cara del nostre negoci

S’acosta Tots Sants, una festivitat molt arrelada a la notra terra. En altres indrets del món, sobretot a països anglosaxons, es celebra Halloween. Aquesta és una d’aquelles ocasions en la que més fàcilment podem canviar la fisonomia dels nostres establiments per vendre’s de forma “diferent” als nostres clients i per tant ser un canal més de vendes dels propis negocis.

halloweenwhitepumpings

És un fet que la festivitat de Halloween té una capacitat d’atracció visual molt més potent que la festivitat de Tots Sants, i són molts els locals que es vesteixen d’acord amb la temàtica de l’Horror per transformar-se durant una nit; la prova està en que infraestructures de la magnitud de Port Aventura dissenyen una campanya específica a aquest fet… però tot no acaba aquí… de fet tot just comença.

 soparhalloweenretallada

Què és tematitzar? Tematitzar consisteix a donar un contingut específic, a vestir, a decorar, a unificar criteris d’estil.lisme per tal de donar una imatge global a l’establiment i això en moltes ocasions és molt més senzill del que sembla, i pot donar un fet diferencial davant dels altres establiments apart d’enriquir l’oferta lúdico-gastronòmica.

En aquest cas, Halloween o La nit de Tots Sants, es baixa el llum de la sala, es posa música ambiental, es prepara un aperitiu amb colorant vermell, vestim al servei amb algun detall “especial” i fem una proposta de plats “ de terror”… i ja tenim una nit de por que podem publicitar com a tal amb una inversió mínima. Sí a més disposem d’algun contacte amb un grup de teatre amateur que vulguin realitzar alguna petita performance a l’entrada per fer riure als clients… de ben segur que a l’endemà a la feina parlaran de nosaltres.

Aquesta proposta és igualment extensible a tot tipus d’ambientacions o temàtiques: anys’20, nit de glamour, festa blanc i negre, les 1000 i 1 nits… i un llarg etcètera.
Realitzar una “conversió” de l’establiment requereix una mica de ganes, però de ben segur que s’obtindrà el resultat desitjat que és:

– Publicitat diferencial
– Sorprendre al client
– Aparicions en xarxes socials
– Que els clients en parlin amb posterioritat.

Si aquest any tens pensades algunes propostes per fer-les al teu establiment,  ens les pots enviar a aula@hostaler.org i te’n farem difusió a través de la marca movimenth.com per les xarxes socials gratuïtament.

Et convidem a que ho provis!!