Setmana Fitur

Fitur és la fira turística espanyola per excel·lència, i ofereix un marc on es pot mesurar l’actual l’ambient de confiança del sector. Venim d’un any de xifres rècord, tot i els atemptats de l’agost, i la complexitat de la situació política a Catalunya, amb tot, sembla que regna l’optimisme i fa que es catalogui com el primer sector empresarial a Espanya.

Per Lleida concretament també ha estat un bon any, ben aviat tindrem les dades de l’INE que ho confirmaran, però estarem a la línia de record històric de pernoctacions.

Ara s’entra en una nova etapa on s’ha de gestionar l’èxit i introduir la tecnologia. El concepte turisme-fòbia ha començat a sonar al nostre entorn, especialment a Barcelona, però també excepcionalment a Lleida pel fenomen Mont Rebei.

A Lleida, especialment per sobre del Montsec fins al Pirineu, el turisme és pràcticament l’única activitat empresarial, directa o indirecta, tot i el poc volum que suposa si ho comparem amb destinacions com la costa catalana, i en aquestes comarques representa més del 80% del seu PIB.