Seguim presionant a Movistar pels últims talls a les comarques del Pirineu

El passat divendres varem tenir un tall del servei integral de telecomunicacions de l’operador Movistar a la Val d’Aran.

No és la primera vegada que passa, fa 15 dies vam estar tot un cap de setmana sense telèfon, en aquesta ocasió zones del Pallars Sobirà i Aran. Ara el més greu era estar a les portes d’un altre cap de setmana del mes de juliol i trobar-nos igual.

Cada vegada es treballa més concentrat, i sols falta que ens falli un servei tant bàsic avui com el telèfon amb el  que no podem, atendre reserves, cobrar els serveis, sense internet, ni fix, ni mòbil. A més de tot el que implica amb termes de seguretat, personal….Bé un desastre, i una mala imatge de territori.

El mateix divendres varem fer una nota de premsa i ens varem posar en contacte amb Movistar.

L’averia, tal i com ens van explicar, va estar motivada per causes diferents a l’anterior tall. En aquest cas per un accident d’un vehicle, que es va reparar el mateix divendres i el servei va tornar a funcionar sobre les 20 h. aproximadament.

També ens ha explicat la companyia que te pendent de signar un conveni amb el Conselh d’Aran, per fer diverses millores, entre altres, que prevegin sistemes alternatius que al produir-se un tall, no es quedi sense servei. També millorar la xarxa d’antenes de forma que si es produeix un error en una no fallin totes amb cadena, que és el que passa a les nostres zones. També és millora el servei per l’instal.lació de fibra òptica.

A la zona de l’Alt Urgell ja s’ha fet actuacions preventives d’aquest calat fruit, de diversos talls, fa uns dos anys. Des de llavors no ens consta problemes.

Explicat el que hem fet, i el que ens han dit, us proposem:

  1. Farem un seguiment de la signatura del conveni i especialment del calendari d’actuacions. Us anirem mantenint informats.
  2. També fer el seguiment per les altres zones del Pirineu que ni tant sols estant pendents de la signatura del conveni.
  3. Qui vulgui fer reclamacions pels talls, informar-lo de com  fer-ho, i si vol,  fer-li el  tramit a la mateixa companyia.

Si teniu alguna proposta addicional a fer, feu-nos-la arribar a través del correu electrònic a federacio@hostaler.org o al 973 24 88 58.

Enllaços relacionats
Actuacions a seguir contra Movistar per la interrupció temporal del servei de telefònia i internet
Real Decreto 899/2009, de 22 de mayo, por el que se aprueba la carta de derechos del usuario de los servicios de comunicaciones electrónicas.