Quina millor propina, que una bona valoració a les Xarxes

La propina digital és l’Acció Comercial de demanar al client, que valori el nostre establiment i el servei que li hem ofert als portals d’opinions i xarxes socials.

Tots sabem la influència que tenen les opinions escrites als usuaris a l’hora de reservar i convertir-se en clients. Tot i així som pocs, els que treballem per aconseguir que els clients contents i satisfets deixin la seva opinió. També tots sabem del cert, que poc els hi costa quan no han quedat satisfets o han tingut una mala experiència.

Els propers dies d’Alta Ocupació tant als Establiments Hotelers com als de Restauració són ideals per demanar propina digital.

Hi ha moltes estratègies per aconseguir la Propina Digital:

  • En els Restaurants una de les estratègies més efectives i directes (sempre que es faci amb professionalitat, sotilesa i sense assetjar a ningú), és el moment de portar el compte i es dediquen un parell de minuts a l’atenció del client, preguntant-li com ha anat el dinar o el sopar, i aconseguir saber els motius perquè ens han escollit a nosaltres i com ens han trobat. Si estan contents i satisfets serà el moment perfecte per demanar que entrin a algun dels portals d’opinions i en un moment, escriguin una bona valoració. Serà més fàcil, quan veiem que més d’un comensal té el mòbil entre les mans i està connectat a la WIFI Gratuït de l’Establiment.
  • En els Hotels, hi ha tres escenaris que són propicis per demanar la opinió del client:

1.Durant l’esmorzar de l’últim dia.
2.Durant el Procés del Check Out.
3.En el Mail que se li envia al client, agraint-li que hagi escollit el Nostre Hotel.

Durant l’esmorzar de l’últim dia, és una situació semblant a la del Restaurant, aprofitarem aquell moment, per saber com ha estat l’estada del client i si ha estat satisfactòria, li demanarem amb professionalitat que ens faci una “opinió exprés”.

En el cas que hagi hagut algun “problema” activarem el Pla d’Acció per evitar una mala crítica informant a la Recepció perquè durant el Check Out es puguin prendre les decisions pertinents i revertir el “problema” amb una fidelització del client.

Durant el Check Out, es tornarà a demanar al client si la seva estada ha estat satisfactòria i si durant l’esmorzar li han comentat fer una valoració a un dels portals. Si la resposta és que no li han dit res, activarem el perfil més comercial per aconseguir que el client deixi la seva valoració en aquell moment.

El Mail d’Agraïment que s’envia als clients donant les gràcies per haver escollit el nostre Hotel per passar uns dies de lleure i relax, és una de les acció més potents de la Comercialització i Fidelització dels Clients.

En aquest Mail, a part de demanar-li que valori la seva estada, li podrem informar que a la nostra web trobarà sempre els millors preus i fins i tot oferir-li un codi de descompte per la serva propera reserva i que ens pot seguir en tot moment a les Xarxes Socials.

S’ha de tenir molt present que totes les Agències de Viatges Online envien un Mail d’aquestes característiques passats uns dies de l’estada, si tu no envies el Mail, ja estàs en desavantatge una part de la feina que hauràs fet per fidelitzar-lo durant la seva estada se l’endurà la OTA.

En Resum, si durant aquests dies d’Alta Ocupació es treballa bé aquesta Acció de Comercialització i s’aconsegueixen forces valoracions i opinions, tindran una repercussió directe positiva a les futures reserves d’aquesta temporada.

Si teniu qualsevol dubte o pregunta de com poder agilitzar tot aquestes accions no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres.