Màrqueting hoteler online: els 15 passos per executar una campanya i evitar les OTA

La veritat és que l’auge de les Online Travel Agencies ( OTA ) ha generat una estranya relació amor – odi entre els hotelers i els nous intermediaris , que a més estan duent a terme processos de concentració que reforcen el seu poder negociador .

I aquest poder negociador , tal com s’ha recordat a la World Travel Market , permet a les OTA imposar als hotelers , sobretot als independents , la temuda regla de la paritat de preus .

És a dir : l’agència en línia ha de tenir accés a qualsevol tarifa o oferta especial que llanci un hotel .

” A través de la regla de paritat de preus , les grans agències online redueixen l’habilitat de l’hotel per dur a terme tàctiques de yield management o optimització de preus en temps real” , apunta Joao Matoso , director de Newhotel Software.

” El problema és que ara molts hotels independents depenen de tres o quatre OTA molt poderoses” , diu Rupert Gutteridge , director de l’empresa de màrqueting Guestline .

Participants a la jornada sobre distribució hotelera , organitzada a World Travel Market .
Participants a la jornada sobre distribució hotelera , organitzada a World Travel Market .

De fet, aquest tipus d’empreses de màrqueting en línia han florit en els últims anys i la seva presència ha augmentat en l’àrea tecnològica de la World Travel Market .

El que ofereixen és molt senzill : serveis externs de màrqueting en línia i tecnologia d’última generació perquè els hotels puguin contrarestar el poder creixent de les OTA .

“Els hotels són molt bons allotjant gent i fent que els clients se sentin confortables. Però no són tan eficaços a l’hora de vendre habitacions , sobretot a internet” , apunta Andy Basset , director de Accubook , una altra empresa de màrqueting que ha acudit a la WTM de Londres .

Segons apunta Andy Basset , els hotels que vulguin reduir la seva dependència de les OTA hauran de dissenyar campanyes de màrqueting en línia els resultats no seran immediats , però que acabaran redundant en majors ingressos al cap de deu o dotze mesos .

D’aquesta manera , exposa el director d’ Accubook , un pla de màrqueting en línia constaria de 15 passos , a executar durant un període de nou a onze mesos , de gener a novembre:

1 . Creació d’una oferta especial , paquet o codi promocional . Per exemple , una oferta per Halloween de quatre nits al preu de tres amb esmorzar inclòs .
2 . Creació de la pàgina web pop – up amb l’oferta específica
3 . Llançament i difusió d’una nota de premsa
4 . Creació d’una campanya a Google ADWORD
5 . Afegir l’oferta a TripAdvisor Business Listing
6 . Afegir l’oferta a Google Place News
7 . Enviar l’oferta per correu electrònic als clients
8 . Crear un vídeo a Youtube
9 . Crear un avís per a mòbils
10 . Afegeix una actualització a Facebook
11 . Crear un anunci a Facebook
12 . Crear una oferta per Facebook
13 . Promoure l’ oferta a la pàgina de checkout de l’hotel
14 . Afegir el missatge a Twitter
15 . Afegir el missatge a Google+

“Són 15 suggeriments i podem discutir sobre el contingut exacte dels 15 punts i com aplicar-los, però qualsevol full de ruta que decideixi finalment l’hotel , s’ha de fer de manera consistent” , remarca Andy Basset .

I en qualsevol cas, ” el màrqueting en línia per vendre habitacions d’hotel és un procés lent i dolorós , però els resultats acaben arribant si apliques els passos marcats amb constància” , conclou .

Font
Hosteltur