Hostaleria de Lleida signa un manifest pel model comercial de la ciutat de Lleida, conjuntament amb PIMEC, FECOM i Cambra de Comerç

Aquesta setmana hem signat conjuntament amb PIMEC Comerç, Fecom i la Cambra de Comerç de Lleida un manifest degut al  model comercial que des de l’Ajuntament de Lleida es vol instaurar.

Objectiu és provocar una reflexió sobre el model de ciutat, i estudiar les conseqüències d’adoptar un model o un altre.

Aquest manifest arriba després de conèixer el contingut dels estudis que ha encarregat l’Ajuntament i que segons el nostre criteri no aporten suficient informació com per determinar quin ha de ser el model comercial de la nostra ciutat.

LecturaSignaturaManifestComercialLleida

Tot i que a Lleida, el rati de superfície comercial en relació als habitants és menor que a altres ciutats, l’aportació de gairebé 200.000 m2 als 285.000 existents, fa pensar que pot suposar un impacte molt dur per la ciutat i que si més no, s’ha d’estudiar el millor possible.

També està clar que s’ha de donar una sortida a la implantació de comerços amb una superfície comercial mitja, que potser passa per disseminar-nos pels diferents barris en lloc de concentrar-los en un espai més allunyat de la ciutat, el que provoca una situació de mobilitat.

I per un altre costat, l’ajuntament tampoc pot negar llicencies a les promocions comercials que acompleixen amb els requisits administratius per fer-ho.

En una situació idíl·lica, ens agradaria comptar amb una ciutat dinàmica, competitiva, amb una oferta plural, i un entorn únic, suposem que com la majoria, el que no sabem és com garantir-ho. Ho haurem de continuar treballar conjuntament.

Adjuntem un vídeo que circula aquests dies per Lleida, amb alguna d’aquestes reflexions

Articles relacionat
Centres comercials a Lleida
Lleida, el model de ciutat comercial a debat