Malestar dels signants del manifest del túnel de la Bonaigua per la política d’infraestructures del Govern a les comarques del pirineu i prepirineu Lleidatà

A l’abril de l’any passat es va signar el Manifest del Túnel de la Bonaigua. Després de la signatura, es va sol·licitar entrevistes amb tots els partits polítics que tenen representació parlamentaria a Lleida i amb les principals institucions relacionades. El resultat, tots els que hem parlat, han recolzat l’iniciativa, i ens han donat la raó pels arguments , però tothom coincideix que ara és un mal moment per la situació econòmica.

Alguna institució encara ens ha de donar hora.

A mitjans de setembre d’aquest any 2013, el Conseller Santi Vila anuncia l’allargament de l’autovia C-32, de Blanes fins a Lloret de Mar, uns 8 km, amb un cost d’uns 60 milions d’euros.

La setmana passada el mateix Conseller anuncia, la modificació del projecte de la C-16 de Berga a Baga, d’uns 20 km, amb un pressupost d’uns 100 milions d’euros.

A Lleida, ni tant sols s’ha pogut finalitzar l’instal·lació dels parallaus que es varen comprometre l’any passat per a intentar atenuar els efectes dels temporals de neu al port de la Bonaigua.

Continua el despresi sistemàtic al nostre territori.

Del prepirineu, a les comarques del Pallars i la Val d’Aran, pràcticament ja no queden empreses del sector secundari, i les poques que queden del primari, algunes tenen dificultats, altres estan tancant com Tradema o Copirineo. El turisme pràcticament és monocultiu.

Hem de recordar també els efectes d’atracció que fan els grans nuclis vers les zones rurals, un fenomen que passa a tot el mon.

Si no tenim bones comunicacions, a mig termini no quedarà ningú en aquestes comarques.

Reconeixem que les inversions mencionades, C-16 i C-32, son idònies, i no les volem depreciar.

En una primera estimació es va valorar el cost del túnel de la Bonaigua amb 200 milions d’euros.

Podem comprovar que diners si que n’hi ha, i que en altres èpoques que si hi havia diners, ni tant sols és va dibuixar un projecte pel nostre territori, com el que ja és pot circular en altres zones de muntanya de Catalunya, com s’aprecia al planell.

Si no fem comunicacions ràpides, cada dia estarem més marginats, cap oportunitat que surti podrà comptar amb Lleida, com per exemple ha passat recentment amb les olimpíades.

Si analitzem la situació turística, el nostre futur es greu, i si sols podem confiar d’aquest, es greu per tots els habitants del Pirineu de Lleida.

SituacioCarreteresCatalunya

Enllaços Relacionats
El Govern prevé prolongar la C-32 entre Blanes y Lloret de Mar a partir de 2014 (La Vanguardia 23/09/13)
Vila anuncia una apliación de la C-16 entre Berga i Bagà per valor de 100M. d’Euros.. (ACN 29/11/13)