L’Associació d’Hostaleria de l’Alt Urgell, Botiguers i empresaris acorden amb l’Ajuntament de la Seu modificar la normativa de rètols

Des de fa prop de 2 anys l ‘Associació d’ Hosteleria juntament amb l’ UBSU i l’ AEAU s’ ha estat treballant en la modificació de l’ ordenança de rètols per la ciutat de la Seu d’ Urgell. Finalment, el dia 3 de febrer, en la taula intersectorial, les 3 associacions es van reunir amb el Consistori (Ajuntament de la Seu d’ Urgell) per debatre l’ ordenança. L’ acord assolit garanteix que la majoria de cartells no s’ hagin de canviar, tal i com obligava l’ ordenança anterior, ja que els canvis admesos permeten que pràcticament el 90% dels rètols s’ ajusten a la normativa. En els casos que calgui revisar-los, hi ha un termini de 10 anys, i no cinc, per fer el canvi.

“Aquesta vegada, s’ ha consensuat la normativa i ens mostrem molt satisfets pel fet d’ haver arribat a un acord de forma conjunta. Tot i que l’ objectiu és protegir i fomentar el paisatge urbà per garantir a tots els urgellencs una qualitat de vida adient, també ha de donar resposta a la realitat del sector econòmic que lluita per mantenir els seus negocis en funcionament.”, així ho declara el president de l’ AHAU.

Els canvis, han estat flexibilitat en les mides i orientacions dels rètols, materials i la seva il·luminació, també es podran conservar en cas d’ un canvi de nom del negoci, sempre que es mantingui l’ activitat econòmica.

En el ple del mes de març s’ aprovaran les modificacions en l’ ordenança acordades en la taula intersectorial.