La distribució hotelera, tecnologia i la gestió empresarial centraran el Congrés d’Hotelers Espanyols a Salamanca

Analitzar els reptes que suposen per al sector els nous canals i segments en la distribució hotelera, l’ús de la tecnologia com a palanca de canvi o la millora de la gestió hotelera. Aquests seran alguns dels temes principals del proper Congrés d’Hotelers Espanyols, que se celebrarà del 16 al 18 de novembre a Salamanca i que suposa la cita biennal més important de la indústria hotelera.

Segons dades d’un recent estudi europeu de distribució hotelera en el qual ha participat la Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT), les plataformes en línia dominants guanyen progressivament quota de mercat en les vendes de viatges, especialment a Espanya, mentre que no hi ha signes d’augment de competència entre plataformes. Com ha assenyalat Joan Molas, president de CEHAT, ‘a Espanya, el mercat de la distribució està dominat per la intermediació professional i pel gran pes dels paquets turístics en el mercat de vacances. No obstant això, internet i els comparadors estan generant un significatiu canvi en la manera en la qual el consumidor s’informa i contracta, creant un nou escenari que és important seguir observant ‘.

Un canvi en el qual s’aprofundirà en el Congrés d’Hotelers Espanyols, que comptarà amb l’assistència de mig miler d’empresaris de la indústria hotelera. El programa de la trobada inclou en aquest sentit una taula rodona en què directius de Booking, NH Hotels, Amadeus i Magic Costa Blanca debatran entorn de l’actual escenari de la distribució hotelera. Una taula rodona que es complementarà amb la ponència de Luis del Olmo, Chairman de IDISO: “La distribució hotelera, un nus gordià?”.

La tecnologia tindrà un gran protagonisme en aquesta edició del Congrés, amb una taula rodona en què es debatrà al voltant dels reptes del sector davant un client tecnològic en auge i en què participaran César Mariel, CEO d’Iristrace i Íñigo Valenzuela, CEO de SMARTVEL, i que moderarà Álvaro Carrillo, director general de l’Institut Tècnic Hoteler. El programa inclou a més en aquest sentit una taula rodona en la qual s’aprofundirà al voltant de nous models de negoci i estratègies per a l’augment d’ingressos, i en la qual participaran directius de SPAINCARES, ILUNION HOTELS, BEONPRICE i EXCELTUR.

El Congrés acollirà també ponències al voltant de la gestió empresarial, com la taula rodona formada per Ignacio Osborne, president de l’Institut de l’Empresa Familiar, al costat d’Alfonso Solans, president del Grup Pikolin i Abel Matutes, president de la Taula de Turisme i president de Palladium Hotel Group, i en la qual es debatran al voltant de la “Visió dels líders: claus en la gestió i successió en l’empresa familiar”. A més, en una conferència centrada en la gestió d’equips, Jorge Valdano, expert en lideratge i gestió d’equips, al costat de Juan José Hidalgo, president de Globalia i Antonio Garamendi, president de CEPIME i vicepresident de la CEOE, parlaran sobre “Esforç, talent i èxit “.

Tot això sense oblidar l’actual context polític i econòmic, marcat per una situació d’incertesa al voltant de la governabilitat del país. La primera jornada del Congrés conclourà així amb la taula rodona “Espanya avui: Política, Estratègia i Negoci”, en què participaran José Manuel García-Margallo, ministre d’Afers Exteriors i Cooperació en funcions; Josep Antoni Duran i Lleida, president de la Comissió Permanent d’Afers Exteriors del Congrés dels Diputats del 2004 al 2011; José Maria Gay de Liébana, doctor en Economia i Dret.

Premi RSC Hotelera

El reconeixement al compromís amb la millora de la societat tindrà també un espai destacat al Congrés d’Hotelers Espanyols. Així, en el si de la trobada es farà entrega del Premi RSC Hotelera, un guardó que va néixer el 2012 amb l’objectiu de reconèixer l’esforç realitzat pels hotels espanyols en matèria de Responsabilitat Social Corporativa.

El Premi és una iniciativa de Fundació Intermundial que, al costat de Tourism & Law i CEHAT, premia els hotels que realitzen accions encaminades a la millora del seu entorn social, econòmic i mediambiental. Amb ell es vol posar l’accent en la importància de que la Responsabilitat Social Corporativa s’integri com a part intrínseca de la gestió empresarial. La inscripció al Premi estarà oberta fins al 23 d’octubre i es podrà fer a través del web del Premi: www.premiorschoteles.com/