La Diputació acull una jornada professional adreçada al sector turístic per millorar l’ús de les noves tencnologies

La Diputació de Lleida, mitjançant el Patronat de Turisme, ha desenvolupat  una jornada de formació sobre les noves tecnologies i les noves tendències de futur adreçada al sector turístic. La jornada, amb el títol “Digitalització versus humanització, com fer de l’entorn un aliat?”, ha comptat amb dos prestigiosos conferenciats. D’una banda Montserrat Peñarroya, experta en màrqueting digital i directora de l’Institut d’Investigació 3iSIC (Institut Internacional per a la Investigació de la Societat de la Informació i el Coneixement), que ha que tractat sobre “la web 4.0-La internet de les màquines intel·ligents”. La segona ponència ha estat a càrrec d’Àlex Rovira, economista i MBA per ESADE, reconegut internacionalment com a impulsor del Self Management i expert en psicologia del lideratge.

La jornada ha comptat amb setantena d’assistents, entre els que ho han fet de manera presencial a la Sala d’Actes de la Diputació de Lleida i els que l’han seguida on-line via Streaming en directe.

El director del Patronat de Turisme, Juli Alegre, ha explicat que la jornada s’emmarca dins del Pla de Formació del Patronat de Turisme i que es desenvolupa tant en sessions presencials com via digital. “Actualment tenim 16 cursos de formació penjats al nostre web Aralleida.cat/formacio, que es poden consultar i que permeten interactuar de manera directa amb els experts”. També s’hi poden trobar un seguit de càpsules de formació sobre aspectes diversos impartits per diferents professionals. El director del Patronat ha explicat que aquesta jornada també pretén reforçar un dels atributs de la nostra destinació que està molt valorat pels turistes que ens visiten, com és el tracte que reben els visitants i la humanització del nostre territori, aspectes que ha posat en valor per diferenciar-lo d’altres destinacions.

Montserrat Peñarroya ha explicat que cada cert temps Internet evoluciona com un ésser viu. En l’actualitat estem vivint una d’aquestes transformacions. “Estem passant de l’Internet mòbil, al que anomenem web 3.0, al 4.0, l’ internet de les màquines intel·ligents.” Uns canvis que van començar a posar-se de manifest el març del 2016 amb la implementació per part de Google dels resultats semàntics. És a dir, resultats en els que Google entén la pregunta de l’usuari i respon exactament a la qüestió que l’usuari cerca, i no adreçant-lo a llocs web que contenen la informació. Segons Peñarroya, aquest va ser el tret de sortida del web 4.0 i a partir de llavors totes les grans empreses de la societat de la informació han anat mostrant com treballen les seves intel·ligències artificials (IA), amb les que la gent interactua de forma natural i que poden ajudar a incrementar la nostra productivitat. Peñarroya ha explicat com s’ha anat produint aquest canvi, com s’han de modificar els llocs web per aconseguir que les intel·ligències artificials com Google les entengui i, per tant, com aconseguir que ofereixin els nostres serveis a la gent que les fa servir. També ha explicat com podem fer servir aquestes eines per incrementar la productivitat en els nostres llocs de treball i en la nostra vida quotidiana.

Àlex Rovira, especialista en psicologia del lideratge i escriptor, ha impartit la conferència “El món que ve, tendències i humanització”, en què ha exposat que “en el futur estarà ple de canvis radicals en tots els àmbits (economia, salut, tecnologia, turisme, etc.) pel factor sinergia” i ha animat tothom a “pensar en gran i mirar lluny per tal d’abordar-los”. Pel que fa al turisme, ha apuntat que els futurs turistes seran persones de classe mitjana procedents dels països asiàtics, com ara la Xina i l’Índia. Per tal de captar aquest nou mercat i ser més competitiu, Rovira ha suggerit al sector turístic lleidatà que sigui “actiu i que tingui capacitat de col·laborar conjuntament per crear una cultura de valors per fer de la demarcació de Lleida una destinació de referència mundial”. Com a recepta d’èxit ha proposat que el sector tingui actitud per valorar l’oferta actual, coneixement per diferenciar el producte, habilitat per mantenir contínuament en un primer nivell la destinació, i compromís per innovar i ser respectuosos amb els clients.