Hostaleria de Lleida informa sobre els principals factors que dificulten la competitivitat del sector hostaler lleidatà

El president d’Hostaleria de Lleida, Josep Castellarnau, juntament amb la presidenta de l’Associació Càmpings de Lleida, Marta Cortina, han presentat aquest matí per primera vegada un informe, crític i obert al debat, sobre els principals aspectes que dificulten la competitivitat al sector hostaler lleidatà.

Demana emprendre una decidida acció conjunta de tots els gestors implicats en el desenvolupament de l’estratègia turística a Lleida, especialment  a les zones pirinenques per sobre del Montsec

Castellarnau i Cortina han expressat el seu malestar sobre els obstacles que dificulten avançar, ser competitiu i convertir un territori magnífic que atresora paisatge, neu, aigua, flora, fauna… en una destinació d’interior de muntanya de primer ordre a nivell europeu. El president d’Hostaleria de Lleida ha declarat que “…tot i la importància del nostre sector a l’economia de la província, no coneixem cap estratègia. Per exemple amb temes com la neu, el canvi climàtic, el turisme d’interior, l’ocupació laboral…Tenim la sensació que tot flueix per casualitat. És cert que aquest l’estiu passat ha estat una excel·lent temporada, però si analitzem les raons veiem que tenim la climatologia, l’entorn sòcio-econòmic, etc. però res en relació amb factors que haguem pogut treballar”.

Mesurar la competitivitat implica determinar els factors que la generen i definir l’impacte dels mateixos. Per a Hostaleria de Lleida urgeix la necessitat d’una anàlisi estratègica en diferents sentits:

  • Infraestructures viaries, per exemple en comparació amb Osca.
  • Infraestructures de telecomunicacions, la qualitat del Wifi és de baixa qualitat a molts establiments.
  • Excés de normativa i grau d’exigència, a un sector com l’hostaler al qual la majoria son petites empreses a les que tot es regula administrativament.
  • Altres infraestructures, com l’ampliació de la xarxa de radars meteorològics.
  • Manca d’estratègia, pel desemvolupament empresarial del territori.

Marta Cortina, presidenta de Càmpings de Lleida, ha fet èmfasi en la situació que pateix la serralada prepirinenca del Montsec que actua entre d’altres com a barrera de comunicació i on “…pràcticament és inexistent la presència d’empreses dels sector secundari. En tenim quatre mal contades, el sector primari està a mans de la gent gran i depenent dels ajuts. Segurament, si no s’empren una estratègia clara, aquest territori quedarà pràcticament desert en un període de 50 anys, tenint en compte la tendència global de concentrar-nos a les grans urbs”. Per tant, la part més afectada és a partir del Montsec fins al Pirineu. La plana està ben comunicada, però necessita del Pirineu per treballar i prestar els seus serveis i per això, li interessa potenciar el Pirineu.

Mínut 12:00

Necessitem ja un canvi de timó i necessitem que el fem els lleidatans. Hostaleria de Lleida fa un crida a tots i cadascú dels gestors implicats al sector hostaler com són els empresaris i els polítics així com a la ciutadania per trencar el conformisme benestant i per responsabilitat amb les properes generacions.

INFORME ASPECTES QUE DIFICULTEN LA COMPETITIVITAT DEL SECTOR HOSTALER LLEIDATÀ. Aquí podeu descarregar-vos l’informe complet amb els seus annexos ( mapa vies ràpides Catalunya, Osca i Sud-Oest França; Estadístiques INE ocupació turística Lleida&Osca 2017; Conclusions III Jornades de l’Excel·lència 2016 i el recull de premsa)

Notícies relacionades
Hotelers denuncien que burocràcia i males carreteres llàstren el turisme
Hostalers i càmpings lleidatans volen millores de connexions de carreteres i qualitat del “wifi”
El sector turístico de Lleida exige estrategias para potenciar el Pirineo