Food Explorers de Ruta, el nou concepte de Ruta de la Tapa de San Miguel, reuneix 55 establiments d’hostaleria lleidatans

El centre de producció de Mahou San Miguel de Lleida ha estat el marc escollit per presentar la segona edició de la Ruta de la Tapa, que aquest any es reinventa sota el concepte “Food Explorers de Ruta”. La ruta està organitzada per la Federació d’Hostaleria de Lleida amb la col·laboració de l’Ajuntament de Lleida, Turisme de Lleida, eI Consorci de Comerç, Moda i Artesania de Catalunya i San Miguel. Una mostra d’elaboració de tapes a càrrec de l’assessor gastronòmic Juan Pozuelo, conegut per conduir els programes de televisió `Duelo de chefs’ i ‘Qué comemos hoy?’ ha servit per presentar la iniciativa en la que aquest any, sota el concepte `Food Explorers’, hi participen 55 establiments de la ciutat de Lleida.

Els establiments que en formen part, oferiran del 9 al 19 de juny, de dijous a diumenge, una tapa dissenyada expressament per la ruta, que se servirà amb una San Miguel Especial o San Miguel 0,0% per 2,40 euros. Un jurat format per representants de la Federació d’Hostaleria de Lleida i l’AMYCE (Associación de Maitrés y Camareros Espafioles) puntuarà la presentació, la qualitat, l’elaboració l’originalitat de la tapa. El jurat seleccionarà d’entre totes les propostes dels restaurants participants, la Millor Tapa 2016. El premi, que s’atorgarà un cop finalitzada la ruta, consisteix en l’entrega d’una distinció en representació de l’hostaleria lleidatana.

Enllaç a la pàgina amb tota l’oferta gastronòmica.

RutadelaTapa12016600px

Un assessor gastronòmic i el concepte Food Explorers, novetats d’enguany Aquest any com a novetat i per tal d’incentivar la participació dels hostalers, s’ha posat a disposició dels hostalers l’assessor gastronòmic Juan Pozuelo, que ha ajudat els xefs lleidatans a dissenyar una oferta gastronòmica diferent, adaptada a cada establiment i adequada als seus clients. A més, també s’introdueix el concepte creatiu: “Food Explorers”, en el que conflueixen cuina de fusió, les tendències emergents i el millor de la cuina tradicional. Com a novetat també s’introdueix la utilització d’utensilis originals per consumir les tapes, des de palets orientals a plats de cartró-fusta, recipients de bambú, pinces de sushi, entre altres.

L’acte de presentació de la ruta ha comptat amb la presència del director del centre de producció de Mahou San Miguel Lleida, Manuel Heredia i Daniel Oliva, Brand Manager Territory de San Miguel; el regidor de Promoció de la ciutat, del Comerç, del Turisme i de l’Ocupació i l’Emprenedoria de l’Ajuntament de Lleida, Rafael Peris; el president de la Federació Espanyola d’Hosteleria (FEHR) i membre de la junta de la Federació Hostaleria de Lleida, José María Rubio; el secretari general de la Federació d’Hostaleria de Lleida, Ramon Solsona, i representants dels 54 establiments que participen en la Ruta de la Tapa.

El centre de producció de cervesa de Lleida ha estat el marc elegit per donar a conèixer tots els detalls de la segona edició de la Ruta de la Tapa. Es tracta d’un centre de producció del que se’n subratlla la innovació, un element distintiu de San Miguel. Des de la planta lleidatana, s’ha impulsat especialment la R+D de la companyia i s’han ideat llançaments que han revolucionat el sector, com la categoria de cerveses 0,0% o la primera cervesa ecològica d’Espanya, San Miguel ECO. El desenvolupament de les tecnologies més noves aplicades als processos de producció i control han convertit a aquesta planta en un centre modern que combina la més pura tradició cervesera amb un alt grau d’automatització, la qual cosa permet tenir una garantia total de qualitat del producte i assegurar la màxima seguretat, eficiència i sostenibilitat industrial.

Tot i això, San Miguel porta des de 1890 explorant el món a la recerca de les millors experiències cerveseres, entenent aquest viatge com un creuament de cultures, estils de vida i tradicions i, sobretot, com un aprenentatge continuat.