Establiments de l’entorn dels parcs naturals exerciran de punts d’informació

Les jornades Fem Parc han finalitzat amb el resultat d’haver aconseguit que un centenar d’establiments turístics s’adhereixin a la proposta d’exercir com a punts d’informació oficiosos dels parcs naturals pirinencs. El projecte s’aplicarà a les poblacions de l’àmbit del Parc Natural de l’Alt Pirineu, del Cadí-Moixeró i del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.

Aquests establiments, que s’acreditaran com a Punt d’Informació Fem Parc, rebran 36 fitxes de llocs emblemàtics dels parcs per donar-les a conèixer als seus clients.
El director general de Desenvolupament Rural, Jordi Sala, va cloure les jornades i va detallar que l’objectiu és complementar la tasca que ja duen a terme les oficines d’informació oficials de cada espai natural. La intenció és que la informació sobre el patrimoni natural arribi més fàcilment als visitants, a través de comerços, hotels, restaurants i empreses d’activitats, entre d’altres.

Les accions

Una de les accions d’aquesta iniciativa consisteix en dotar els territoris situats dins de l’àmbit del Parc Natural de l’Alt Pirineu del màxim de punts d’informació complementaris, on el visitant tingui la possibilitat de ser informat de l’oferta del parc, alhora que pugui rebre assistència i suport en l’organització de la seva estada. En aquest context, s’ha pensat en el paper que poden tenir els establiments turístics atès el contacte directe que tenen amb els visitants. D’aquesta manera, es poden cobrir les franges horàries i àmbits territorials que no poden absorbir les oficines d’informació turística.

El projecte Fem Parc s’aplicarà als espais de l’Alt Pirineu, el Cadí-Moixeró i Aigüestortes. Un centenar d’empreses s’hi han adherit en les jornades de presentació celebrades a Sort

L’acció consisteix en un curs estructurat al llarg de 19.5 hores repartides en 5 sessions matinals, dos de les quals són de caràcter teòric i les altres tres, pràctiques. Les sessions van començar el passat 27 d’octubre i finalitzaran el 25 de novembre.

Beneficis del projecte per a les empreses/serveis turístics participants:

  • Dotar de respostes a les peticions d’informació turística sobre el Parc, de forma solvent, contrastada i acurada.
  • Dotar d’eines per suggerir, incentivar i propiciar, com a servei afegit al turista, la continuïtat de la bona experiència turística obtinguda en el propi servei a través de la recomanació d’altres productes i serveis del territori que s’ajustin al client i a la pròpia oferta.
  • Millorar el coneixement del visitant.
  • Suport en l’elaboració d’un Catàleg de Serveis i Productes Turístics comarcals i del Parc Natural de l’Alt Pirineu.
  • Millorar i cohesionar l’intercanvi entre empreses i serveis per a la millora del producte individual, i la creació de producte combinat