Drets del futbol

En els darrers anys hem vist una evolució geomètrica entorn del futbol, passant de ser un esport a una autèntica indústria i gestionat com una l’empresa d’alt nivell. Espanya s’ha convertit en el millor marc per l’espectacle del futbol. Hi juguen els millors jugadors del món, i genera un negoci amb unes xifres espectaculars.

Tot aquest circ s’ha de pagar, i un dels apartats que configuren les partides d’ingressos econòmics que sustenta aquest sistema són els drets de retransmissió televisius. A més tot sembla indicar que anirà a més, ja es parla de fer partits de la lliga espanyola als EUA, amb l’única finalitat de generar més drets de TV.

Amb les noves tecnologies, serà possible cada vegada un control més exhaustiu del frau, i oferir una millor qualitat d’imatge i so als que estiguin subscrits.

També hem pogut observar que els nostres locals s’han convertit en un lloc ideal per compartir les evolucions del nostre equip.

Ara nosaltres haurem de veure com podem compaginar l’alt cost que suposa les subscripcions al futbol, l’acceptació dels nostres locals com a espai ideal per compartir aquestes experiències i especialment com ho podem convertir amb negoci?

Estem demanant més flexibilitat amb les tarifes, perquè ens puguem adequar segons el local que tingui cadascú. De moment són inflexibles, i tot sembla indicar que la tendència és que sols tindrem un negociador, el que guanya el concurs que fa la Lliga espanyola de futbol professional, en el nostre cas que fa referència a la difusió als establiments públics, en l’actualitat ( 2018/2019), Mediapro, eliminant als intermediaris (Movistar, Vodafone, … )

Aquest any, la tarifa d’emissions en establiments públics, s’ha apujat gairebé un 50%, i no tenim cap garantia que els pròxims anys es fitxin uns preus més racionals.

La Federació Espanyola d’Hosteleria, ha parlat amb els diferents operadors i amb l’actual propietari dels drets, per intentar negociar.

Us adjuntem un quadre comparatiu amb els diferents packs, i preus. L’únic que ha fet una oferta pel nostre col·lectiu i per ser associats, és Vodafone.

Mediapro també té els drets de la Champions (2018/2021) i d’unes quantes lligues de diferents països, com França o Alemanya, i de diferents esports, sent un referent mundial de gestió de drets de difusió esportius a la TV.