Com Internet ens ha canviat a l’hora de menjar

És increïble veure com Internet ens ha canviat a l’hora de dinar. Els restaurants han d’aprofitar aquest fenomen als clients per pujar les seves vendes i atraure aquests fanàtics dels dispositius mòbils i de la comunicació 2.0

Com Internet ens ha canviat a l’hora de menjar?:

1. Molt abans d’arribar al restaurant el client ja actua de manera diferent. Si fa uns anys ens guiàvem per anuncis en revistes i diaris o per recomanacions d’amics i familiars, ara no concebem no:

  • Trobar un restaurant a Internet
  • Cercar opinions
  • Comparar preus

Per totes aquestes raons, els restaurants no poden descuidar:

  • La seva presència en línia optimitzant els seus perfils a les xarxes socials i webs d’opinions
  • La seva pàgina web
  • La seva reputació en línia

2. Els clients ja ens han trobat a Internet, però per a molts és més important fer un check-in a Foursquare i ensenyar a tots els nostres amics on estem que el propi acte de menjar o sopar.

Per aquesta mateixa raó, dóna-li motius als teus clients per fer un check in una i altra vegada al teu restaurant, convidant una cervesa o un aperitiu. No oblidis optimitzar el teu perfil Foursquare i posar l’adhesiu en un lloc visible.

1 como-internet-nos-ha-cambiado-la-manera-de-comer

3. A cap lloc sense el telèfon mòbil A ningú ens sorprèn veure aquesta imatge veritat? Si el telèfon ens acompanya a tot arreu, en un restaurant no ens pot faltar.
Com Internet ens ha canviat a l’hora de dinar

2 Cómo-Internet-nos-ha-cambiado-a-la-hora-de-comer1

Mentre alguns restaurants no permeten fer fotos dels seus plats i altres directament t’obliguen a apagar el mòbil (aquest últim sense dubte per diferenciar-se i fer una estratègia de màrqueting que cridi l’atenció) la gran majoria, ha de treure partit d’aquesta situació i motivar als clients que gaudeixin tant de la seva experiència gastronòmica com de l’ús del mòbil.

Per això, facilitar l’ús del mòbil dins del restaurant és primoridal, tal com podeu aprofundir aquí.

4. Les pantalles que veiem als restaurants no només són les que porten els propis clients sinó que també, cada vegada veiem més Ipads per demanar a les taules o com cartes de menjars i vins.

3 Bisoux-with-Ipads

5. Satisfer les necessitats dels clients més tecnològics no és cap mala idea. Alguns restaurants busquen totes les maneres possibles perquè el client tingui el seu telèfon a mà i li faci companyia en tot moment, encara que té les mans ocupades 🙂

Per què no pensar en fer alguna cosa diferent, per sortir als mitjans i satisfer les necessitats del client?

4 ramen-bowl

Foto: MisoSoupDesign via CNET

6. Tots som fotògrafs amateurs però voyeurs professionals. Un client amb un mòbil té el poder de fer d’altaveu d’un restaurant. No dubteu ni un segon que els clients esperen muntatges nous per pujar-los a les seves xarxes i ensenyar als seus amics el que mengen.

Per a algunes persones veure els clients fent fotos de tot, pot semblar ridícul, però hem de mirar des d’una altra perspectiva, des de la gran oportunitat de donar a conèixer el nostre negoci i marca per centenars de murs i perfils de moltes xarxes socials, com poden ser Facebook, Twitter, Pinterest, Flickr, Tumblr o Instagram.

El fenomen de la fotografia gastronòmica és impactant, només a Instagram veiem aquesta quantitat de fotos per hashtag:

  • 26 milions de fotos amb # foodporn
  • 100 milions amb # food
  • 23 amb # instafood

7. Cada dia creixen els crítics gastronòmics. Aquí neixen diversos fenòmens, es descobreixen veritables crítics en potència, amants de la gastronomia, entesos de cultura gastronòmica, foodies, etc. Però també ens trobem amb moltíssims pseudocríticos que no parlen mai bé d’un lloc, pensant que així el seu prestigi anirà creixent. És fàcil adonar-se qui de veritat sap de gastronomia i qui no.

En aquest punt molts restaurants temen que se’ls deixi crítiques falses, però amics, aquí no hi ha chance, cal estar a les xarxes i sempre amb el cap ben alt. Si tenim un client amb males puces, se li respon educadament i es desmenteix la seva visió de les coses, si veiem que no és cert.

8. Creixen els nous models de negoci

Com Internet ens ha canviat la manera de menjar, no només ens afecta dins del restaurant, sinó també se’ns obren les oportunitats d’ampliar el model de negoci, utilitzant eines externes, que ens poden ajudar a pujar les vendes, optimitzar espais i rendibilitzar millor aquests dies que les vendes no són tan altes.

D’una banda tenim les empreses que ajuden els restaurants i als clients a trobar-se en un sol lloc com pot ser Just Eat i quan dic ajuda, em refereixo a les xifres de negoci que veiem a la seva web: Els restaurants afiliats a les plataformes de Just-Eat al món van lliurar el 2012 un total de 50 milions de menjars.

5 como-internet-nos-ha-cambiado-la-manera-de-comer

Sense cap dubte, el negoci dels àpats a domicili creix sense fre.

Una altra manera d’aprofitar el canvi del mercat amb l’arribada de les noves tecnologies és optimitzar la rendibilitat del restaurant tenint uns millors índexs d’ocupació gràcies a empreses que ajudin a omplir els dies més lents amb descomptes atractius per als clients com pot ser Restalo.

Si tens taules lliures o vols promocionar el teu restaurant a Internet, però no tens temps ni de bon coneixement, Restalo o empreses similars, poden ser una oportunitat.

En un mercat tan competitiu, on els clients busquen la millor relació qualitat preu, els restaurants han d’aprofitar aquestes plataformes que els ajudaran a arribar a milers de clients potencials.

6 como-internet-nos-ha-cambiado-la-manera-de-comer5

Sens dubte Internet sobre, facilita i en aquest cas a més obre noves oportunitats de negoci per als restaurants que volen tenir un aliat fort, perquè els ajudi a arribar a consumidors acostumats a buscar restaurants a Internet. No dubteu en recolzar-vos en empreses com Just Eat o Restalo per aconseguir-ho.

9. A casa la cuina ve amb les aplicacions

Cuinar a casa, tant per cuinetes com aficionats, és cada vegada més fàcil gràcies a les milers d’aplicacions per gastronomia, a més de les webs amb receptes com www.allrecipes.com.

Si pensàvem que aquestes aplicacions i webs ja eren la revolució, Canal Cuina va pensar que d’això res, per impactar encara més van crear la primera aplicació per a les Google Glass del món amb receptes de xefs amb estrella Michelin.

7 como-internet-nos-ha-cambiado-la-manera-de-comer2

En aquest vídeo podem veure més d’aquestes Google Glass per cuina a l’acte de The App Date.

10. Canvia la manera de pagar. Ja no només per les aplicacions mòbils o els tablets en els quals no només pots demanar menjar, jugar, sinó també pagar teu compte.

Però a més, neixen fenòmens molt orientats al màrqueting com el restaurant Pop up a Londres, The Picture House, que va permetre als seus clients pagar el seu compte simplement pujant fotos dels seus plats a Instagram, Twitter o Facebook, utilitzant el hashtag # BirdsEyeInspirations.

9 como-internet-nos-ha-cambiado-la-manera-de-comer3

L’estratègia consistia que els clients havien de fer fotografies amb el seu mòbil, assessorats per la foodie instagramer Mart Marie i després pujar-les a les xarxes i amb aquest acte, es convertien ells en pioners, però també el restaurant, que amb aquesta estudiada acció de màrqueting gastronòmic es va convertir en el primer restaurant del món que accepta una foto com pagament.

És meravellós veure com Internet ens ha canviat a l’hora de menjar, cuinar, buscar, pagar …. i això és només el començament.

Font: marketingeconomico.com