Un joc virtual, la nova promoció turística de Catalunya

El passat 30 d’octubre es va presentar la  nova campanya de promoció turística “Legends of Catalonia”.

Es tracta d’una campanya pionera a nivell mundial, i la més innovadora feta mai a Catalunya, ja que per primera vegada al món, un organisme públic de promoció turística com és l’Agència Catalana de Turisme utilitza un videojoc de realitat virtual per promocionar una destinació. L’objectiu és crear una experiència totalment immersiva que doni a conèixer Catalunya, i des de la “virtualitat”, acosti els jugadors a la “realitat”.

El joc està protagonitzat per cinc personatges coneguts arreu del món: l’excapità del FC Barcelona, Carles Puyol; l’alpinista Edurne Pasaban; i els cuiners germans Roca, i transcorre en sis indrets emblemàtics de Catalunya: l’amfiteatre romà de Tarragona, la Seu Vella de Lleida, la muntanya de Montserrat, el Cadaqués dalinià, i el Mercat de Sant Antoni i la Sagrada Família a Barcelona. A partir del mes de novembre el joc es podrà descarregar a tot el continent europeu i americà de forma gratuïta des de la plataforma online de PlayStation i jugar-hi utilitzant unes ulleres de realitat virtual.

Al voltant del joc, l’Agència Catalana de Turisme ha desenvolupat una ambiciosa campanya de promoció turística amb l’objectiu de promocionar Catalunya als Estats Units i, més concretament, a Nova York i Nova Jersey.

Algunes de les accions que es duran a terme són publicitat digital i impresa en mitjans d’Estats Units, anuncis publicitaris a les pantalles de Times Square, tres murals d’art urbà als carrers de Nova York i una aplicació de realitat augmentada que permetrà a l’usuari visitar els escenaris del joc, entre d’altres.

Podeu veure l’anunci que es visionarà a Times Square  i el vídeo del making of del joc de realitat virtual.