Adhereix-te a la Campanya “Menú Som Gastronomia” dins Catalunya, Regió Europea de la Gastronomia 2016

En el marc del nomenament de Catalunya com a Regió Europea de Gastronomia 2016, l’Agència Catalana de Turisme ha declarat l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme, pla que desplegarà tot un seguit d’accions de promoció a Catalunya i als mercats internacionals.

Us proposem que dissenyeu un “Menú SomGastronomia” que pugueu tenir disponible al vostre restaurant durant els propers dotze mesos, i que ajudi a reforçar, a partir del triangle cuina-producte-territori, el repte de que la gastronomia esdevingui un factor clau de singularització de la nostra destinació i de reforç de la seva identitat. Així va sorgir l’eslògan “Som terra, som mar, som gastronomia”, un resum de la veritable identitat de Catalunya, que volem projectar al món i també difondre entre els propis catalans.

L’objectiu d’aquesta acció de promoció centrada en la restauració és aconseguir que el màxim de restaurants de tot el país proposin a les seves cartes un menú específic que contribueixi a difondre i promoure la cuina catalana i els productes de proximitat.

SomGastronomia2016

REQUERIMENTS PER A LA CONFECCIÓ DEL MENÚ SOMGASTRONOMIA

El menú haurà de complir els següents requeriments:

  1. Donar a conèixer plats tradicionals o moderns que segueixin pautes pròpies de la cuina catalana.
  2. Potenciar el consum dels productes locals, de proximitat i de temporada.
  3. Prioritzar plats que figurin al Corpus de la Cuina Catalana o en receptaris de referència.
  4. Vetllar per l’equilibri dietètic del menú.
  5. Incloure algun dels productes catalans que gaudeixen de distintius d’origen i qualitat agroalimentària (DOP, IGP,…) i/o algun dels productes de l’Arca del Gusto d’Slow Food Catalunya.
  6. Indicar l’origen dels diferents productes i el nom del productor sempre que sigui possible.
  7. Estar format per un mínim de tres primers plats, tres segons plats, i diverses opcions de postres segons carta.
  8. Acompanyar els menús amb vins que pertanyin a alguna de les DO de Catalunya.
  9. Incorporar el logo de “Catalunya, Regió Europea de la Gastronomia”.
  10. Titular el menú amb el nom: “Menú Som Gastronomia”

La campanya tindrà una durada de 12 mesos (abril 2016- abril 2017) amb quatre moments comunicatius destacats, a l’inici de cada temporada:

  • Primavera: Setmana de Sant Jordi
  • Estiu: setmana de Sant Joan
  • ardor: setmana de La Mercè i Santa Tecla
  • Hivern: gener-febrer

Se us proposa que elabororeu un menú per a cada estació de l’any, per tal que el públic català i internacional pugui degustar diferents menús segons la temporada.

Pel que fa a la difusió d’aquest projecte, s’hi vincularà una campanya de comunicació de la Generalitat de Catalunya, així com dels gremis, associacions i federacions de restauració. Per fomentar la repetició, per exemple, s’organitzarà un concurs a les xarxes socials.

logoregioeuropeagastro

PROCEDIMENT PER ADHERIR-VOS’HI

El procediment a seguir per cada restaurant és el següent:

  1. Elaborar un menú que compleixi el màxim possible amb els paràmetres i enviar-lo a federacio@hostaler.org , junt amb el document d’adhesió a “Catalunya, Regió Europea de la Gastronomia 2016”  en cas que encara no esteu adheriats.
  2. Rebreu un correu electrònic de validació, així com el logotip de “Catalunya Regió Europea de la Gastronomia 2016” per incorporar-lo al Menú Som Gastronomia.
  3. Les dades del vostre restaurant i el menú Som Gastronomia que s’ofereix es penjaran al web www.somgastronomia.cat.

En cas que el restaurant pengeu el menú al vostre web, caldrà que ens feu arribar l’enllaç, si no, l’heu d’enviar en format arxiu pdf.

Documentació Relacionada
Carta de Presentació
Document d’Adhesió