5a Fira “Mercat de mercats” amb representació berguedana

Del 17 al 19 d’octubre es va fer a Barcelona la cinquena edició de la fira Mercat de Mercats, el festival de l’alimentació de qualitat i proximitat a la plaça de la Catedral de Barcelona. La fira va ser el punt de trobada dels comerciants dels mercats de Barcelona i de productors d’arreu de Catalunya, alimentaris i vitivinícoles, Aquest any, la fira es va centrar en la cuina i els productes del país.

Un total de 14 restaurants van preparar tapes que es van poder degustar durant tot el cap de setmana, a més de les activitats organitzades a l’Aula Gastronòmica, que  van ser una mostra de la riquesa de la cuina i dels productes de Catalunya:

Els cereals (Pla de l’Urgell, Urgell, Segarra i Noguera), romescos i calçots (Alt Camp, Baix Camp, Tarragonès), el gall, el corral i l’horta (Alt Penedès, Baix Penedès, Anoia i Garraf), caça, peixos dessalats i formatges (Alt Urgell, Vall d’Aran, Alta Ribagorça, Pallars Sobirà i Pallars Jussà), receptes de cargols (les Garrigues i el Segrià),  la tòfona (Bages i Solsonès), el pollastre i els llegums (Baix Llobregat, Barcelonès, Maresme, Vallès Oriental i Occidental), els mar i muntanya i les tradicions gironines (Alt i Baix Empordà, Selva i Gironès),  del llagostí al crestó (Terres de l’Ebre), la cuina del vi i la terra (Priorat, Conca de Barberà), les carbasses i les mongetes (Garrotxa, Pla de l’Estany), el trinxat (Cerdanya, Ripollès), els cereals (Pla de l’Urgell, Urgell, Segarra i Noguera), i els embotits i els bolets (Berguedà i Osona), representats per Isabel Márquez del Restaurant Sala de Berga i Josep Ignasi Camps del restaurant Ca l’Ignasi de Cantonigròs.

L’Agència de Desenvolupament del Berguedà, a través de la Xarxa de Productes de la Terra de Diputació de Barcelona, va col•laborar en aquest esdeveniment gastronòmic i alimentari amb l’organització d’un àrea dedicada als productes i productors d’aliments de qualitat i de proximitat de la comarca del Berguedà. D’aquesta manera, els productors i elaboradors de la comarca Lets’bo, Masia Fontirons i Neules Artesanes Sant Tirs van oferir els seus productes als visitants de la fira. A més d’oferir productes per a degustació, les empreses berguedanes van poder vendre directament els seus productes i, el que és més important,  ampliar la xarxa de contactes amb el consumidor final. El lligam entre producció i consum és un dels objectius d’aquest tipus d’actuació, perquè permet incrementar el valor percebut a l’hora de comercialitzar els productes.