5 tendències que estan canviant el món hostaler

Tot i la difícil situació econòmica, la indústria hotelera i turística segueix demostrant un gran potencial. A Espanya, aquest mateix estiu, s’han superat tots els registres de visitants estrangers, especialment gràcies a l’arribada de nous turistes des de Rússia i els països nòrdics. Les noves tecnologies poden jugar un paper molt important a l’hora de convertir l’atractiu del turisme en millors resultats: les xarxes socials, les reserves en línia, els pagaments a través del mòbil, són algunes tendències imparables que queden reflectides en aquesta infografia de NBRI, on s’identifiquen cinc tendències clau en el negoci turístic i hoteler a què caldrà estar molt pendents en un futur gens llunyà:

    1. Creixement de les reserves online, el augment, constant i sostingut durant els últims anys, pot situar la proporció en un 40% de les reserves en 2013.
    2. Els pagaments mòbils. Cada vegada serà més habitual fer pagaments a través del nostre smartphone. Un de cada tres usuaris ja utilitza el telèfon mòbil ocasionalment com a forma de pagament. Fins al moment, un 38% d’aquests pagaments es realitza en restaurants.
    3. La tercera tendència té a veure amb les xarxes socials i la manera en què estan transformant la relació d’hotels i marques turístiques amb els clients. A més de la pròpia possibilitat de tancar reserves en plataformes integrades en xarxes socials, és interessant com algunes cadenes (és el cas de Hyatt) tenen una “consergeria virtual 24 hores” a Twitter.
    4. El mateix creixement de la indústria turística. El RevPAR ha crescut a nivell mundial i s’espera que la tendència es mantingui en els propers anys.
    5. La manera en què la implicació dels empleats i la satisfacció del client estan demostrant la seva influència en els resultats econòmics.

Font
TecnoHotel