La Diputació presenta l’oferta cultural de les comarques de Lleida al mercat alemany

El Patronat de Turisme participa al SomCultura Tour que ha organitzat l’Agència Catalana de Turisme a Hamburg per promocionar l’oferta catalana de turisme cultural LA DIPUTACIÓ PRESENTA L’OFERTA CULTURAL DE LES COMARQUES DE LLEIDA AL MERCAT ALEMANY La Diputació de Lleida, mitjançant el Patronat de Turisme, ha presentat avui dimarts, 5 de juny, a la ciutat alemanya d’Hamburg l’oferta turística de les comarques de Lleida i de manera específica la relacionada amb el turisme cultural davant d’uns 80 prescriptors turístics alemanys, entre periodistes, agències de viatges i turoperadors turístics. Aquesta important acció promocional adreçada al mercat alemany s’emmarca dins de l’Any del Turisme Cultural i el programa SomCultura Tour, que organitza l’Agència Catalana de Turisme en col·laboració amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.L’acte que ha tingut lloc aquesta tarda al View Eeleven, un emplaçament únic a Hamburg amb vistes al port, ha consistit en una presentació de l’oferta turística de Catalunya com a destinació de turisme cultural, amb especial incidència en les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida.

El SomCultura Tour, és una de les accions més potents que organitza l’Agencia Catalana de Turisme en el marc de l’Any del Turisme Cultural i proposa recorre el territori per sis grans rutes seguint com a fil conductor la cultura i prenen com a base d’aquest recorregut la idea de la campanya de publicitat “La Ruta de l’Atzar” de l’ACT.

El director del Patronat de Turisme, Juli Alegre, en la seva intervenció ha convidat als participants a descobrir la destinació turística de Lleida de la que ha subratllat la gran varietat d’opcions que ofereix amb productes diferenciats entre la zona de la plana i el Pirineu. També ha posat en valor la proximitat geogràfica amb la ciutat de Barcelona per a tots aquells que tenen la ciutat Comtal en el seu destí de viatge per venir també a conèixer les comarques de Lleida. Alegre ha posat la destinació turística de Lleida “com a model de turisme sostenible, orientada a un públic que estima l’entorn natural, les muntanyes, els esports d’aventura, l’esquí , la cultura i les tradicions”. A continuació a pres la paraula la periodista alemanya Anushka Seifert, qui ha explicat l’experiència viscuda amb les comarques de Lleida fruit dels diferents treballs que ha fet pel canal de televisió franco-alemany ARTE i que li van representa guanyar el 21è Premi “Pica d’Estats” en la categoria de Televisió. La periodista ha qualitat la destinació turística de Lleida com a “verge, emocionant, rica en tradicions, honesta i autentica “ i ha afirmat que “Lleida és la gran desconeguda de Catalunya”, convidant als presents a visitar-la.

La presentació ha comptat també amb la presencia del vicepresident tercer de la Diputació de Lleida, Gerard Sabarich, el director de l’Agencia catalana de Turisme, Xavier Espasa i la directora del Centre de Promoció Turística de l’ACT a Alemanya, Montse Sierra.

La gastronomia de les comarques lleidatanes ha estat representada en aquest acte mitjançant una petita demostració culinària showccoking en la que hi ha participat en xef lleidatà Joan Pallarès que forma part del segell “Hotels Gastronòmics de Catalunya”. Els productes del territori com ara els formatges, els embotits i la ratafia també hi han estat presents en la degustació gastronòmica, així com els vins amb la D.O Costers del Segre.

L’espai on s’ha fet la presentació ha comptat amb dues grans imatges del romànic de la Vall de Boí i del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i s’ha pogut visionar un vídeo de l’oferta turística del conjunt de Catalunya. Tots els assistents han rebut el Catàleg desplegable de Cultura editat enguany pel Patronat de Turisme amb motiu de l’Any del Turisme Cultura, així com també del catàleg Gaudir Lleida.

La presentació a la ciutat alemanya d’Hamburg forma part de les diverses accions que l’Agència Catalana de Turisme ha organitzat per aquest 2018 arreu del món per promocionar l’Any del Turisme Cultural i l’oferta turística catalana de cultura.

Cal destacar que el mercat alemany representa el 8,7% del turisme estranger que anualment reben les comarques de Lleida i ocupa el tercer lloc en importància després de França, que ostenta el 43,5% i el Regne Unit amb el 8,90% dels visitants internacionals. El turisme estranger a les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida va representar l’any 2017 el 15,50 per cent del nombre total de turistes